17 października 2021

Kategoria:
Inne

Co robić, gdy automat vendingowy się zatnie?

Automaty sprzedażowe stały się powszechnym elementem miejskiego (i nie tylko) krajobrazu. Spotkamy je w urzędach, szkołach, szpitalach, galeriach handlowych, biurowcach, a także na świeżym powietrzu. Dzięki nim możemy zaopatrzyć się w wodę, gorący napój czy przekąskę o każdej porze dnia i nocy. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy urządzenie się zepsuje i nie wyda reszty bądź wybranego produktu?

Rodzaje awarii automatów sprzedających 

Automaty vendingowe, choć coraz nowocześniejsze i lepsze, czasami się psują – jak każdy sprzęt. Sytuacja, w której automat pobiera opłatę, ale nie wydaje kawy czy batonika, bywa bardzo irytująca. Czasami urządzenie nie akceptuje płatności, mimo kilkukrotnego wrzucenia potrzebnej kwoty lub przyłożenia karty płatniczej do czytnika, albo nie oddaje reszty. Na szczęście producenci i firmy obsługujące automaty vendingowe, takie jak spółka PLOH, doskonale zdają sobie sprawę z tego, że maszyny mogą się zacinać. Zamiast więc wyładowywać złość, uderzając urządzenie, lepiej sprawdzić, co należy zrobić w tej sytuacji.

Automat nie działa – co można zrobić? 

Wiele osób ogranicza się do machnięcia ręką i rezygnuje z podjęcia jakichkolwiek działań w sprawie zepsutego automatu. To zupełnie zrozumiałe, jednak warto pamiętać, że nasza reakcja może uchronić inne osoby przed podobną sytuacją oraz przyczynić się do szybkiego usunięcia awarii. Jak zatem postąpić, gdy automat się zatnie?

Przede wszystkim zadzwonić pod numer telefonu umieszczony na maszynie i opisać sytuację. Prawdopodobnie trzeba będzie podać dokładną lokalizację automatu, jego numer (znajdziemy go na naklejce umieszczonej z przodu lub boku urządzenia) oraz wytłumaczyć, na czym polega problem. Zanim serwisanci dotrą na miejsce, warto przykleić na automacie kartkę z ostrzeżeniem, że urządzenie nie działa – inni klienci będą z pewnością wdzięczni za taką informację.

Czy „połknięte” pieniądze zostaną zwrócone? 

Jeżeli automat vendingowy pobrał pieniądze, nie wydając produktu, przysługuje nam ich zwrot. W tym celu również trzeba wykonać telefon pod wskazany na maszynie numer, określić, o który automat chodzi, podać godzinę transakcji, numer i nazwę wybranego produktu oraz sposób płatności i wrzuconą kwotę. By odzyskać pieniądze, niezbędne będzie udostępnienie danych kontaktowych oraz ustalenie preferowanego sposobu zwrotu gotówki. Właściciel lub operator automatu zwykle przelewa pobraną przez urządzenie kwotę na nasze konto bankowe. Dzięki temu pieniądze szybko do nas wrócą.