Artykuł sponsorowany

Co oznacza pojęcie pola zadruku w poligrafii?

Co oznacza pojęcie pola zadruku w poligrafii?
Za każdym razem, gdy zleca się drukarni sporządzenie wydruków, należy tak przygotować pliki, aby placówka wykonała pracę w sposób odzwierciedlający zamierzenia projektanta treści. Jest to bardzo ważne, zwłaszcza w przypadku folderów reklamowych i podobnych produktów. Wiadomo, że dobra jakość takich wydawnictw zachęca do tego, by po nie sięgać. O czym pamiętać przygotowując materiały do wydruku?

Czym jest i dlaczego warto wziąć pod uwagę pole zadruku?

Pole zadruku jest liczbą arkuszy, które potrzebne są do wydrukowania danego projektu. Ta wartość jest indywidualna dla każdego urządzenia drukującego i dlatego już w czasie projektowania należy brać pod uwagę ten parametr. Tak się składa, że nawet zmniejszenie wymiarów projektu o kilka milimetrów może znacznie ograniczyć ilość zużytych arkuszy. Fakt prawidłowego dostosowania projektu do wymiarów pola zadruku pozwala na optymalizację całego procesu.

Format pliku do wydrukowania

Zlecając wydruk dobrym zakładom poligraficznym, takim jak ANEX, już na etapie projektowania należy zdecydować o formacie pliku, który ma być użyty do wydruku. Zależy od możliwości samej drukarni, ale na wymiar, w jakim tworzony jest projekt, ma wpływ sam zleceniodawca. Najczęstsze błędy klientów to niedostosowanie projektu do wymogów urządzeń drukujących albo też zbyt niska rozdzielczość, co negatywnie może wpłynąć na efekt kolorystyczny ostatecznego wydruku. Najbardziej uniwersalnym formatem projektów jest PDF. Działa on przez użycie zapisu grafiki wektorowej. Ma to znaczenie w przypadku różnych rozmiarów wydruku projektu. Wszelkie zmiany dotyczące wielkości nie wpływają negatywnie na jakość efektu końcowego. Inne dozwolone i zalecane formaty to JPG i TIFF. Pierwszy z nich pozwala na kompresowanie plików, a drugi na użycie grafiki rastrowej. Ma on również większą rozpiętość barw.

Spady i marginesy

Spady i marginesy to dodatkowe miejsce na projekcie. Muszą być uwzględnione, ponieważ często wydruki produkuje się masowo. Przykładem mogą być profesjonalne wydruki wizytówek i ulotek. Po dokonaniu wydruku zazwyczaj gilotyna rozcina wszystkie arkusze na oddzielne elementy. Prawie zawsze istnieje niebezpieczeństwo przesunięcia się arkuszy. Zostawienie miejsca na spady i marginesy sprawia, że w każdym przypadku wyprodukowany tekst jest w pełni czytelny.

Właściwa przestrzeń barwna

Przestrzeń barwna i nafarbienie to parametry aplikacji, dzięki którym maszyna drukująca daje pożądany efekt kolorystyczny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.