22 sierpnia 2021

Kategoria:
Inne

Charakterystyka reklamówek jednorazowych

Reklamówki jednorazowe są akcesoriami niezbędnymi w wielu punktach sprzedaży, które trudno zastąpić opakowaniem innego rodzaju, zarówno ze względu na użyteczność, jak i niski koszt ich wyprodukowania. Z plastikowych torebek powszechnie korzysta się w handlu, a także gastronomii przy pakowaniu dań na wynos. Można je spotkać na targowiskach, w sklepach czy wszelkiego rodzaju giełdach i nic nie wskazuje na to, by ich popularność miała maleć.

Gdzie i dlaczego korzysta się z reklamówek jednorazowych?

Ze względu na koszty związane z recyklingiem tworzyw sztucznych coraz więcej osób ogranicza zużycie opakowań jednorazowych. Wiele produktów nie może być jednak pakowanych w inny sposób, korzystanie z torebek wytworzonych z cienkiej folii jest więc wciąż niezbędne, zwłaszcza przy sprzedaży towarów dostępnych luzem. Bez reklamówek jednorazowych trudno wyobrazić sobie możliwość zakupu większości warzyw i owoców, a także niektórych rodzajów nabiału, ryb czy mięsa albo pieczywa lub ciastek. Reklamówki są na ogół niezbędne także przy kupowaniu wyrobów, które mogą się rozlewać lub brudzić, a także ulec zanieczyszczeniu w czasie transportu. Korzysta się z nich choćby przy kupowaniu gwoździ i wkrętów sprzedawanych na wagę, czy zabezpieczaniu doniczek z roślinami np. ziół i kwiatów.

Wielką zaletą reklamówek jednorazowych jest ich szczelność oraz wygoda, z jaką można z nich korzystać. Większe wyposażone w uchwyty w formie „uszu” mogą być łatwo przenoszone bez używania dodatkowych siatek. Mniejsze łatwo zawiązać zabezpieczając przed zabrudzeniem pakowanego towaru lub jego wydostaniem się z opakowania. Plusem jest również znikoma waga, niewielki koszt zakupu oraz możliwość szybkiego oddzielania z rolki, dyspensera czy zgrzewanego punktowo pakietu.

Czym wyróżniają się reklamówki jednorazowe?

Reklamówki jednorazowe są produkowane z cienkiej folii polietylenowej. Wytwarza się je metodą wytłaczania z rozdmuchem, w wyniku którego powstają rękawy o określonej szerokości. Mogą one być następnie wycinane, tak by uzyskały pożądany kształt, w tym charakterystyczne „uszy”, a także zgrzewane. Dla wygody użytkowników powstające rękawy są perforowane w miejscach między sąsiadującymi torebkami, tak by łatwiejsze było ich oddzielanie. Perforacja jest też wykonywana przy torebkach zgrzewanych w pakiety, dając możliwość błyskawicznego oddzierania kolejnych sztuk.

Torebki jednorazowe mogą być wykonywane z tworzywa o różnym zabarwieniu, także w wersjach wielokolorowych. Istnieje także możliwość wykonywania na nich nadruków z nazwą firmy czy okolicznościowymi obrazkami np. ornamentami świątecznymi. Zaletą torebek foliowych jest ich duża dostępność. Dobrym przykładem jest tu firma PARTNER z Kielc, która oferuje torebki o rozmaitych rozmiarach, grubościach i kształtach.