Artykuł sponsorowany

Charakterystyka hoteli czterogwiazdkowych

Charakterystyka hoteli czterogwiazdkowych
Jaki hotel wybrać? Na to pytanie próbuje znaleźć odpowiedź chyba każdy podróżujący. A nie jest to zadanie łatwe, bo branża turystyczna oferuje naprawdę sporo rozwiązań. Hotele jedno-, dwu-, trzy- i czterogwiazdkowe z pewnością się od siebie różnią, ale – no właśnie – czym dokładnie? Podpowiadamy, czym powinien charakteryzować się hotel czterogwiazdkowy. Hotele 4-gwiazdkowe to opcja dla osób, które oczekują wysokiej jakości usług. Warto mieć na uwadze, że każdy kraj opracowuje własne standardy hotelowe, a poniższe wytyczne dotyczą hotelu 4-gwiazdkowego w Polsce.

Odpowiednia wielkość pokoju

Płacąc za „cztery gwiazdki”, płacisz także za komfortową przestrzeń. Przyjmuje się, że 1-osobowy pokój w 4-gwiazdkowym hotelu powinien mieć wymiary przynajmniej 12 m 2. Dla pokoju dwuosobowego ta wartość wzrasta o 4 m 2. Apartament powinien natomiast składać się z salonu o powierzchni co najmniej 25 m 2, oddzielnej toalety i sypialni. Oczywiście wielkość pokoju to nie wszystko. Liczy się także estetyczny, ekskluzywny wystrój, bo to on tworzy klimat danego miejsca.

Hotelowe wyposażenie

Wyposażenie pokoju w hotelu 4-gwiazdkowym powinno obejmować podstawowe meble, takie jak:
  • łóżko (o długości co najmniej 200 cm),
  • szafa lub wnęka wraz z lustrem,
  • fotele wypoczynkowe lub sofa,
  • szafka nocna z lampką,
  • wieszak ścienny,
  • lampka do pracy.
Wymienione elementy wyposażenia to zaledwie baza, której powinien oczekiwać każdy gość 4-gwiazdkowego obiektu. W hotelowych pokojach w tym standardzie bardzo często oferuje się także wyposażenie dodatkowe: suszarkę do włosów, minibarek, radio i telewizor. O czym jeszcze warto wiedzieć? Absolutnym standardem dla hotelu 4-gwiazdkowego jest również klimatyzacja w pokojach. Jeśli budynek liczy sobie więcej niż 2 piętra, obowiązkowo powinna być w nim zainstalowana winda. Ponadto, jak wyjaśnia ekspert z hotelu Haston City we Wrocławiu:
Hotel o wysokim standardzie powinien uwzględniać także potrzeby osób niepełnosprawnych, dawać poczucie prywatności oraz zapewniać najwyższą jakość obsługi gościa.
Nie sposób nie wspomnieć tu jeszcze o tzw. gadżetach lub podarunkach od hotelu dla każdego gościa. W pokojach mogą czekać na Ciebie: zestawy do czyszczenia odzieży, wody mineralne butelkowane, hotelowe materiały piśmiennicze czy igielniki oraz kosmetyki. Oczywiście wszystkie te przedmioty muszą być dostępne nieodpłatnie.

Obsługa godna czterech gwiazdek

Pamiętaj, że w hotelu 4-gwiazdkowym płacisz nie tylko za nocleg, ale także za najwyższej jakości obsługę. Gościom w takich obiektach oferuje się usługi takie jak:
  • bezpłatne korzystanie z telefonu i faksu w recepcji,
  • przechowywanie bagażu i wartościowych przedmiotów,
  • budzenie,
  • możliwość zamówienia kwiatów,
  • codzienne sprzątanie pokoju (lub sprzątanie na życzenie),
  • podawanie śniadań do pokoju,
  • całodobowa możliwość zakupienia ciepłych napojów.
Oczywiście w każdym hotelu tej klasy powinien działać bar kawowy lub restauracja. Współczesnym standardem staje się również obsługa imprez, takich jak bale sylwestrowe, oraz organizowanie spotkań biznesowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.