25 marca 2019

Kategoria:
Inne

Charakterystyka hoteli czterogwiazdkowych

Jaki hotel wybrać? Na to pytanie próbuje znaleźć odpowiedź chyba każdy podróżujący. A nie jest to zadanie łatwe, bo branża turystyczna oferuje naprawdę sporo rozwiązań. Hotele jedno-, dwu-, trzy- i czterogwiazdkowe z pewnością się od siebie różnią, ale – no właśnie – czym dokładnie? Podpowiadamy, czym powinien charakteryzować się hotel czterogwiazdkowy.

Hotele 4-gwiazdkowe to opcja dla osób, które oczekują wysokiej jakości usług. Warto mieć na uwadze, że każdy kraj opracowuje własne standardy hotelowe, a poniższe wytyczne dotyczą hotelu 4-gwiazdkowego w Polsce.

Odpowiednia wielkość pokoju

Płacąc za „cztery gwiazdki”, płacisz także za komfortową przestrzeń. Przyjmuje się, że 1-osobowy pokój w 4-gwiazdkowym hotelu powinien mieć wymiary przynajmniej 12 m2. Dla pokoju dwuosobowego ta wartość wzrasta o 4 m2. Apartament powinien natomiast składać się z salonu o powierzchni co najmniej 25 m2, oddzielnej toalety i sypialni.

Oczywiście wielkość pokoju to nie wszystko. Liczy się także estetyczny, ekskluzywny wystrój, bo to on tworzy klimat danego miejsca.

Hotelowe wyposażenie

Wyposażenie pokoju w hotelu 4-gwiazdkowym powinno obejmować podstawowe meble, takie jak:

  • łóżko (o długości co najmniej 200 cm),
  • szafa lub wnęka wraz z lustrem,
  • fotele wypoczynkowe lub sofa,
  • szafka nocna z lampką,
  • wieszak ścienny,
  • lampka do pracy.

Wymienione elementy wyposażenia to zaledwie baza, której powinien oczekiwać każdy gość 4-gwiazdkowego obiektu. W hotelowych pokojach w tym standardzie bardzo często oferuje się także wyposażenie dodatkowe: suszarkę do włosów, minibarek, radio i telewizor.

O czym jeszcze warto wiedzieć? Absolutnym standardem dla hotelu 4-gwiazdkowego jest również klimatyzacja w pokojach. Jeśli budynek liczy sobie więcej niż 2 piętra, obowiązkowo powinna być w nim zainstalowana winda. Ponadto, jak wyjaśnia ekspert
z hotelu Haston City we Wrocławiu:

Hotel o wysokim standardzie powinien uwzględniać także potrzeby osób niepełnosprawnych, dawać poczucie prywatności oraz zapewniać najwyższą jakość obsługi gościa.

Nie sposób nie wspomnieć tu jeszcze o tzw. gadżetach lub podarunkach od hotelu dla każdego gościa. W pokojach mogą czekać na Ciebie: zestawy do czyszczenia odzieży, wody mineralne butelkowane, hotelowe materiały piśmiennicze czy igielniki oraz kosmetyki. Oczywiście wszystkie te przedmioty muszą być dostępne nieodpłatnie.

Obsługa godna czterech gwiazdek

Pamiętaj, że w hotelu 4-gwiazdkowym płacisz nie tylko za nocleg, ale także za najwyższej jakości obsługę. Gościom w takich obiektach oferuje się usługi takie jak:

  • bezpłatne korzystanie z telefonu i faksu w recepcji,
  • przechowywanie bagażu i wartościowych przedmiotów,
  • budzenie,
  • możliwość zamówienia kwiatów,
  • codzienne sprzątanie pokoju (lub sprzątanie na życzenie),
  • podawanie śniadań do pokoju,
  • całodobowa możliwość zakupienia ciepłych napojów.

Oczywiście w każdym hotelu tej klasy powinien działać bar kawowy lub restauracja. Współczesnym standardem staje się również obsługa imprez, takich jak bale sylwestrowe, oraz organizowanie spotkań biznesowych.