Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego kierowcy autokaru

Cechy dobrego kierowcy autokaru
Posiadanie prawa jazdy kategorii D to nie jedyny wymóg, jaki powinniśmy stawiać kierowcy autokaru. Przewóz osób wiąże się z olbrzymią odpowiedzialnością – za ich bezpieczeństwo i życie. Zastanówmy się, jakie cechy powinien posiadać dobry kierowca, któremu ze spokojem możemy powierzyć przewóz dużej grupy osób, nie martwiąc się o to, czy ich podróż na pewno przebiegnie pomyślnie.
Ponad trzydziestoletnie doświadczenie w branży transportowej nauczyło nas, jak wielkie znaczenie nie tylko bezpieczeństwa, ale także komfortu podróży ma to, kto siedzi za kierownicą autokaru – mówi specjalista z firmy przewozowej Asik.
Dlatego obecnie, zatrudniając naszych kierowców, bierzemy pod uwagę nie tylko formalne kwalifikacje, ale także ich indywidualne predyspozycje i tzw. umiejętności miękkie.

Dobry kierowca na bezpieczną podróż

Każda podróż, bez względu na odległość i czas, jaki zajmie, wiąże się z ryzykiem. Nie każdą sytuację da się przewidzieć. Dlatego w zawodzie kierowcy tak ważna jest zdolność koncentracji, szybki refleks i opanowanie. To zdecydowanie nie zawód dla marzycieli – dobry kierowca zawsze musi być uważny i zdecydowany. Duże znaczenie ma też jego dojrzałość. Nie chodzi tu bynajmniej o wiek (choć doświadczenie również jest zaletą), ale o podejście do wykonywanej pracy. Dobry kierowca ma świadomość odpowiedzialności, jaką bierze na siebie wyruszając w trasę autokarem pełnych pasażerów. Nie ma tu miejsca na popisy prędkości czy ryzykowne manewry. Dobry kierowca zawsze musi mieć na uwadze przede wszystkim dobro swoich pasażerów, dlatego w codziennej pracy zawsze musi być bardzo ostrożny. Niedopuszczalna jest także skłonność do alkoholu. Wyruszający w trasę kierowca musi być trzeźwy i wypoczęty, toteż na zakrapianą imprezę nie powinien pozwalać sobie nawet na 2 dni przed wyjazdem.

Przyjazny kierowca autokaru

Zawód kierowcy autokaru nie ogranicza się do samego prowadzenia pojazdu, kontakt z ludźmi jest tutaj nieunikniony. Bardzo często spotykamy się z historiami o naburmuszonych, nieuprzejmych kierowcach, ale w ceniących się firmach przewozowych nie ma miejsca na takie ekscesy. Dobry kierowca autokaru musi oczywiście być skoncentrowany na jeździe, nie oznacza to jednak, że może ignorować pasażerów, będących przecież jego klientami. Toteż musi być czujny i wrażliwy na ich potrzeby. Jest to szczególnie ważne podczas dalekich tras, zwłaszcza, jeśli na pokładzie autobusu są dzieci. Niekiedy rzeczywistość wymusza nieplanowane postoje, spowodowane np. chorobą lokomocyjną pasażerów, czy nagłą potrzebą skorzystania z toalety. W takich sytuacjach kierowca nie powinien robić problemów i zatrzymać się, a jeśli nie jest to możliwe (np. na autostradzie), cierpliwie wyjaśnić, dlaczego zwleka ze zjazdem z drogi. Jak widać, nie tak łatwo być dobrym kierowcą. Do powodzenia w tym zawodzie konieczne są nie tylko odpowiednie uprawnienia, ale też doskonała forma psychiczna i fizyczna oraz pogodne usposobienie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.