25 marca 2019

Kategoria:
Inne

Biznes w górach. Kilka słów o konferencjach wyjazdowych

Miejsce, w którym odbywa się konferencja biznesowa, jest jednym z kluczowych czynników decydujących o jej udanym przebiegu. Wiedząc to, organizatorzy tego typu wydarzeń coraz częściej decydują się skorzystać ze sprofilowanej pod tym kątem oferty górskich ośrodków wypoczynkowych. Co sprawia, że to właśnie one szczególnie nadają się do urządzenia w nich efektywnego zjazdu?

Nie stanowi już dla nikogo sekretu, że gdy konferencja ma wyjazdowy charakter, jej uczestnicy są w stanie szybciej i skuteczniej oderwać myśli od spraw, które zaprzątają ich głowy na co dzień. W wyniku tego mogą lepiej skoncentrować się na panelach, a także przejawiać większą kreatywność w sytuacjach, które tego niekiedy wymagają.

Sprzyjające warunki

Podejmowany przez delegatów wysiłek intelektualny sprawia, że w ich mózgach zwiększa się zapotrzebowanie na tlen i składniki odżywcze. Wielogodzinne bloki merytoryczne muszą więc być przeplatane przerwami na smaczne i pożywne posiłki, najlepiej przygotowywane ze świeżych składników na miejscu, co pozwoli zaoszczędzić cenny czas potrzebny w innym wypadku na przemieszczanie się między salą konferencyjną a np. restauracją.

Dobra forma gwarancją lepszej efektywności

Problem ten rozwiązuje organizacja konferencji biznesowej w hotelu dysponującym własnym zapleczem gastronomicznym – a także bazą noclegową. Ta ostatnia pozwala uczestnikom zregenerować siły zarówno po wielu godzinach dyskusji, prelekcji czy szkoleń, jak i przed kolejnym dniem pełnym takich wyzwań. Również możliwość odświeżenia się pomiędzy poszczególnymi częściami eventu okazuje się nieoceniona, podobnie jak obecność strefy SPA, w której delegaci zrelaksują się po godzinach.

Jeśli do tego wszystkiego dodamy fakt, że powietrze w górach jak nigdzie indziej sprzyja dotlenieniu, jasne stanie się, że idealnym miejscem do zorganizowania konferencji jest właśnie górski hotel. Właściciele tego typu obiektów coraz lepiej zdają sobie z tego sprawę i aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych, coraz lepiej dostosowują swoją infrastrukturę pod kątem technicznym.

Techniczne podstawy i dodatkowe atrakcje

Położony w Szaflarach ośrodek wypoczynkowy Borowy Dwór na przykład udostępnia swym gościom salę konferencyjną o powierzchni aż 180 m kw., wyposażoną m.in. w multimedialny projektor, ekran, system nagłaśniający wraz z mikrofonami bezprzewodowymi i flipchart, a także – co oczywiste – szybki bezprzewodowy Internet. Nieodległe atrakcje w postaci wyciągów narciarskich czy basenów termalnych, jak również piękne widoki dodatkowo podnoszą prestiż całego wydarzenia, sprawiając, że zostanie ono tym lepiej zapamiętane. To zaś potrafi być nie bez znaczenia zarówno dla wizerunku instytucji czy firmy organizującej konferencję, jak i motywacji biorących w niej udział osób.