Artykuł sponsorowany

Biblioteka raportów w firmie

Biblioteka raportów w firmie

Raporty w firmie... Zazwyczaj jest ich zbyt dużo, zawierają błędne informacje, są nieczytelne. Dane są odmiennie interpretowane przez różnych pracowników. Trafiają do niewłaściwych osób, a niektóre w ogóle nie są czytane. Tymczasem raporty są niezwykle przydatnym narzędziem, które może pomóc w zarządzaniu firmą. Rozwiązanie? Biblioteka raportów, która zoptymalizuje procesy raportowania.

Komu potrzebne są raporty i jakie dane powinny zawierać?

Stworzenie biblioteki raportów, a tym samym optymalizacja procesów raportowania rozpoczyna się od poznania potrzeb ich odbiorców. Częstym problemem są sprawozdania, które nie zawierają informacji, na których najbardziej zależy kadrze zarządzającej – w zamian za to otrzymują dane, które są dla nich bezużyteczne. Co więcej, przekazów jest za dużo i zawierają niesprawdzone, nieaktualne lub błędne informacje. Zdarza się również, że są nieczytelne. Jednocześnie pracownicy spędzają nad nimi mnóstwo czasu – który mogliby wykorzystać efektywniej.

Dlatego w pierwszej kolejności specjaliści z Nova Praxis, którzy oferują m.in. usługę optymalizacji procesu raportowania, przygotowują szczegółowe ankiety oraz pogłębione wywiady, które uzupełniają uzyskane z ankiety informacje. Rewizja potrzeb raportowych zostaje zakończona rejestrem raportów, w którym znajdują się obecnie tworzone protokoły, problemy z nimi związane oraz oczekiwania w zakresie zmian.

Jak jest, a jak być powinno?

Do wdrożenia zmian niezbędna jest pogłębiona analiza tego, co jest. Weryfikuje się źródła danych, metody ich weryfikacji i przetwarzania, a także narzędzia, które pomagają w przygotowaniu raportów. Jednocześnie identyfikuje się problemy związane z procesem raportowania: niespójność danych w źródłach lub znajdujące się tam błędy. Na tej podstawie można określić, jakie obszary muszą zostać poddane optymalizacji oraz co należy zmienić.

Na podstawie procesu raportowego AS IS możliwe jest stworzenie docelowej biblioteki raportów, opisującej zakres raportów, częstotliwość, odbiorców oraz osoby odpowiedzialne za ich dostarczanie. Aby było to możliwe, wskazuje się nadrzędne bazy danych oraz informacji, tworzy się mapę przepływu informacji, definiuje pojęcia i wskaźniki oraz podstawowe wymiary. Dzięki temu możliwe jest utrzymanie spójności informacji we wszystkich tworzonych zgłoszeniach, a jednocześnie skrócenie czasu ich powstawania – informacje raz zebrane można wykorzystać wielokrotnie.

Jakie korzyści dla firmy niesie stworzenie biblioteki raportów?

Dobry raport powinien być zwięzły, czytelny, wiarygodny oraz powinien zawierać jedynie kluczowe informacje. Ma trafiać do odpowiednich osób, informacje powinny przepływać sprawnie, a na ich podstawie powinny być podejmowane właściwe decyzje. Samo przygotowywanie raportu nie powinno nadmiernie angażować pracowników. Dlatego, jeśli tak nie jest – warto przyjrzeć się procesowi raportowania w firmie.

Wdrożenie usprawnień pozwoli na częściową automatyzację procesów, wyeliminuje niespójności pomiędzy raportami, skróci czas tworzenia i dostarczania raportów, a także pozwoli na lepsze zrozumienie wskaźników. Tym samym umożliwi podejmowanie trafniejszych decyzji dotyczących organizacji pracy w firmie – ponieważ rola raportów jest równie istotna, jak monitorowania, analizy i oceny funkcjonowania firmy. Dzięki nim możliwe jest sprawniejsze kierowanie organizacją – co ostatecznie przekłada się na mniejsze koszty.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.