zdrowa kuchnia
20 listopada 2019

Kategoria:
Gastronomia

Zdrowa kuchnia, czyli jaka?
5 (100%) / 1 głosów

Zdrowa kuchnia, czyli jaka?

Zbilansowana dieta wpływa pozytywnie na kondycję ciała, pracę mózgu i ogólne samopoczucie. Na temat zdrowego odżywiania krąży jednak wiele mitów. Jednym z nich jest to, że wielu produktów trzeba sobie odmawiać, a pożywne posiłki są proste i nudne. Wystarczy jednak odrobina wysiłku, aby znaleźć zdrowe potrawy pełne zaskakujących smaków, a nawet odkryć smaki dotąd nieznane.

Nie warto zatem rezygnować z pożywnych posiłków, które można przygotować samodzielnie. Można też znaleźć restaurację, która postawiła na smaki pełne zdrowia. Po czym zatem rozpoznać zdrową kuchnię?

Natura przede wszystkim

W zdrowej kuchni królują naturalne produkty. Grunt to unikać szkodliwych, przetworzonych składników, a zamiast tego korzystać z darów przyrody.

Jest też kilka produktów, które na pewno warto wykorzystywać, jeśli chce się wprowadzić w życie zdrową kuchnię. Należą one do tak zwanego superfood, czyli nieprzetworzonej żywności bogatej w składniki odżywcze, które fantastycznie oddziałują na organizm człowieka. Przykłady superfood to:

  • Buraki, które wspomagającą trawienie, obniżają ciśnienie, a także dodają energii.
  • Kiszonki – takie jak ogórki i kapusta. Są one polecane zwłaszcza dla zwiększenia odporności i oczyszczenia organizmu.
  • Szpinak, który zawiera dużo wapnia, żelaza, magnezu i witaminy C. Ma właściwości antynowotworowe, obniża ciśnienie i wspomaga odchudzanie.
  • Orzechy – kaloryczne produkty, które nie tuczą. Ich główną zaletą jest to, że wspomagają pracę mózgu, ale poza tym pomagają utrzymać dobry poziom cukru we krwi i regulują proces trawienia.

Zdrowa kuchnia w restauracji?

Gdy wybierasz się do restauracji, warto wybrać taką, która nie używa gotowych półproduktów, lecz serwuje dania przygotowywane z wysokiej jakości nieprzetworzonych, świeżych składników od lokalnych dostawców. Przykładem takiego lokalu jest Restauracja Antresola. W menu odnajdziemy tu smaki pachnące lasem, łąką i sadem.

Jak to się robi?

  1. Świeże, niemrożone produkty sezonowe od lokalnych dostawców.
  2. Naturalne, certyfikowane przyprawy bez chemicznych wzmacniaczy smaku.
  3. Piec konwekcyjno-parowy, sous vide, co pozwala na przygotowanie potraw z ograniczeniem tłuszczu.
  4. Przygotowanie potraw zawsze świeżo, bezpośrednio przed podaniem.

Także w dużym mieście, w którym tempo życia niezbyt sprzyja poświęcaniu czasu na gotowanie, możemy zadbać o to, aby zdrowo się  odżywiać. Jeśli musimy zjeść coś „na mieście”, wybierając restaurację, zwracajmy uwagę na to, co oferuje, nie idźmy na łatwiznę. Lokale stawiające na zdrowe i świeże produkty od lokalnych dostawców, znajdziemy w większości miast. Nawet w centrum Warszawy restauracja ze zdrową kuchnią się znajdzie – nie jesteśmy skazani na niezdrowe jedzenie typu fast food! Uczta dla podniebienia i zastrzyk zdrowia w restauracji – to możliwe!