Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Karta menu - wizytówka Twojej restauracji
Nie oceniamy po okładce, ale…
Dobrze jeśli na okładce umieszczona jest nazwa lub wyraźne logo restauracji, a na pierwszej stronie zdjęcie lub informacje dotyczące szefa kuchni, ewentualnie właściciela. Elementy te pozwalają utrwalić wizerunek restauracji w świadomości klienta i wypromować jej markę. Pożądane informacje to również godziny i dni otwarcia lokalu. Karta dań powinna być dopasowana do stylistyki i charakteru lokalu. Jeżeli mamy do czynienia z miejscem, w którym można napić się piwa i obejrzeć mecz – styl menu będzie mniej formalny. W lokalu, w którym króluje minimalizm, także menu nie może być zbyt krzykliwe. Klient musi mieć poczucie integralności karty z restauracją, a także profesjonalnego podejścia restauratorów, którzy dbają o każdy najmniejszy szczegół, także o kartę menu.Wygoda użytkowania i uporządkowana zawartość
Karta dań nie powinna przytłaczać klienta ani swoją wielkością, ani nadmiarem informacji wewnątrz. Po otrzymaniu menu, oczom klienta powinna ukazać się uporządkowana i przejrzysta treść, w której nie będzie czuł się zagubiony. Należy zadbać o odpowiednią czcionkę, czytelną dla wszystkich klientów. Niewybaczalne są błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne, czy też błędy w tłumaczeniach, jeśli menu skierowane jest również do gości zagranicznych. Co istotne, dania powinny być pogrupowane i uszeregowane w kolejności zamawiania, tzn. na początku są to przystawki, następnie zupy, dania główne (tu również podział, np. na rodzaje mięs, dania bezmięsne), dodatki, desery, napoje. W obrębie poszczególnych grup, dania wymieniane są od najtańszego do najdroższego. Ważnym wymogiem jest również zamieszczenie gramatury serwowanego dania. Grupy dań powinny być wyróżnione, a same dania warto opatrzyć krótkimi opisami.Estetyka i trwałość
Wszystkie wymienione powyżej atrybuty karty dań muszą być podporządkowane zasadom estetyki i trwałości. Cóż nam po wspaniałej karcie, która po jednej wizycie kilkuosobowej grupy klientów będzie do wyrzucenia. Dlatego niezwykle ważne jest, aby kart były starannie wykonane i ponadprzeciętnie odporne na zużycie. Firma Decorest z Wałbrzycha, która jest producentem kart menu dla restauracji, proponuje swoim klientom m.in. karty wyposażone w koszulki krystaliczne, które w razie potrzeby można wymieniać. Jak mówi ekspert z firmy:Zdajemy sobie sprawę z tego, że wyposażenie restauracji jest bardzo często jej wizytówką. Dlatego też dużą uwagę zwracamy na jakość oferowanych produktów i solidne wykonanie, aby mogły służyć naszym klientom jak najdłużej.Doświadczenie restauratorzy i menedżerzy wiedzą, że prawidłowo skomponowana i zaprojektowana karta dań odzwierciedla jakość ich lokalu oraz zaangażowanie w tworzenie tego miejsca i może sprawić, że klienci na sam jej widok wręcz poczują się głodni.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana