Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć dobrą kartę menu w restauracji?

Jak stworzyć dobrą kartę menu w restauracji?
Karta menu w restauracji jest wizytówką naszego lokalu i może sprawić, że klienci będą z przyjemnością do nas wracać. Dobra karta musi charakteryzować się wieloma cechami i spełniać kilka podstawowych wymogów. Powinna być przemyślana, a czytanie jej musi sprawiać przyjemność i wzbudzać zainteresowanie. Jak uniknąć błędów przy tworzeniu karty? Czym powinno wyróżniać się odpowiednio skomponowane menu? Sprawdź, jak stworzyć dobrą kartę, która przyciągnie klientów.

Podstawowe informacje zawarte w karcie

Okładka naszego menu powinna zawierać nazwę restauracji, oraz jej logo. Zamieśćmy również dni i godziny otwarcia restauracji. Warto także umieścić w karcie imię i nazwisko, oraz zdjęcie szefa kuchni. Wzbudzi to zaufanie naszych klientów.

Od strony technicznej...

Menu powinno być jasne i przejrzyste, dlatego po musimy zadbać o odpowiednią wielkość i rodzaj czcionki – tak, aby karta była czytelna. Dobrze jest też zachować pewne odstępy między potrawami.  Przy poszczególnych daniach warto jest umieścić ich zdjęcie, oraz przygotować krótki opis składników, z których są tworzone. Należy umieścić także informację, o gramaturze sprzedawanych dań. Wygląd karty powinien być zgodny ze stylem lokalu.
Restauracja powinna tworzyć spójną całość, zaczynając od mebli i wystroju wnętrza, poprzez dobór odpowiedniej karty, na właściwie skomponowanym menu kończąc – mówi przedstawiciel firmy Decorest z Wałbrzycha oferującej eleganckie dodatki do restauracji.
Ważne jest także, aby regularnie kontrolować, czy karty nie są zniszczone, musimy również dbać o ich czystość, ponieważ są one wizytówką naszej restauracji.

Ilość i rodzaj potraw

Karta menu w restauracji powinna być krótka. Nie możemy umieszczać w niej zbyt wielu potraw. Niewielka ilość dań sugeruje, że są one przygotowywane ze świeżych składników. Aby skrócić długość menu, można wykreślić te dania, które rzadko się sprzedają, oraz te, które są najmniej charakterystyczne dla naszego lokalu i nie wyróżniają się niczym szczególnym. Niezwykle ważne jest, aby nasza restauracja specjalizowała się tylko w jednym rodzaju kuchni. Ma to na celu nie tylko sprawienie, że stanie się ona charakterystyczna, ale także zyska na wiarygodności – rzadko kiedy szef kuchni jest ekspertem w kilku różnych typach kuchni. Nie sprawdzi się więc menu, w którym umieścimy zarówno pizzę, jak i sushi.  Zwróćmy też dużą uwagę na to, aby potrawy przez nas serwowane były zgodne ze stylem i wystrojem restauracji, a także miejscem, w którym się znajduje. Pozwoli nam to między innymi na używanie miejscowych, łatwo dostępnych produktów. Turyści bardzo cenią regionalizm, dlatego  nadmorskie potrawy w górach, czy wykwintne dania z owoców morza w przydrożnej smażalni nie będą dobrym pomysłem. Możemy jednak zadbać o różnorodność serwowanych dań, tak, aby każdy klient mógł wybrać coś dla siebie. Niech potrawy będą zarówno wegetariańskie, dietetyczne i rybne oraz  mięsne i syte, dla osób, które nie liczą kalorii.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.