Mięso czerwone
6 sierpnia 2021

Kategoria:
Gastronomia

Czy mięso jest zbędne w codziennej diecie?

Mięso jest ważnym składnikiem wielu tradycyjnych potraw, również tych charakterystycznych dla kuchni polskiej. W ostatnim czasie coraz więcej osób decyduje się na zamienienie go innymi produktami. Z tego powodu pojawia się pytanie – czy mięso jest niezbędne w codziennej diecie? Jakie składniki odżywcze zawiera taka żywność? Przeczytaj i dowiedz się, jak jedzenie mięsa wpływa na ludzkie zdrowie.

Mięso a codzienna dieta

W ostatnim czasie coraz więcej osób rezygnuje ze spożycia mięsa. Składnik ten nie jest niezbędny w codziennej diecie, jednak pozwala na dostarczenie znacznie lepiej przyswajalnego białka czy żelaza niż te, które można znaleźć w roślinach. Hodowla przemysłowa sprawiła jednak, że niektóre produkty nie mają pozytywnego wpływu na ludzkie zdrowie. Z tego powodu tak ważne jest wybieranie mięsa ze sprawdzonych źródeł, np. z zakładu przetwórstwa mięsnego Demeter w Kamieńsku.

Takie mięsa są dostępne zarówno w formie surowej, jak i pod postacią wyrobów garmażeryjnych lub wędlin. Dzięki temu można zastosować je zgodnie z własnymi wymaganiami. Wysokiej jakości mięso smakuje dobrze, jest zdrowe i spisuje się doskonale jako element bardziej złożonych potraw. Można przygotować je w dowolny sposób.

Dlaczego warto jeść mięso?

Bez mięsa nie obędzie się wiele tradycyjnych potraw, od gołąbków, przez kotlety schabowe, po bigos. Produkty ze sprawdzonych źródeł dostarczają przede wszystkim białka, ale w ich skład wchodzą też liczne witaminy i minerały. Wiele osób kocha smak mięsa i nie wyobraża sobie życia bez niego.  Warto jednak decydować się na produkty bez dodatku antybiotyków, z hodowli prowadzonych w świadomy sposób. Wówczas są one pełnowartościowe, smakują znacznie lepiej i nie wpływają negatywnie na zdrowie.

Warto również postawić na różnorodność. Mięso czerwone warto regularnie zastępować drobiem. Takie produkty nie powinny też stanowić głównego elementu każdego dania. W ten sposób można cieszyć się niepowtarzalnym smakiem, ale jednocześnie nie obciążać organizmu. Każdy posiłek z dodatkiem mięsa warto wzbogacić dużą ilością warzyw. W ten sposób stworzysz zbilansowane danie wpływające pozytywnie na zdrowie. Mięso z powodzeniem może być ważnym elementem Twojego jadłospisu, ale nie powinno grać pierwszych skrzypiec. Jeśli kochasz jego smak, warto postawić na różnorodne rodzaje i wyroby, które przemycisz w niewielkich ilościach do wielu potraw. Idealnie sprawdzi się np. chuda wędlina podana wraz z warzywami na kanapkach.