Artykuł sponsorowany

Zatrudnienie agencji detektywistycznej jedynym sposobem na sprawdzenie wiarygodności kontrahenta

Zatrudnienie agencji detektywistycznej jedynym sposobem na sprawdzenie wiarygodności kontrahenta

Podpisanie umowy partnerskiej z nowym kontrahentem zawsze obarczone jest pewną dozą ryzyka. Nierzetelny partner biznesowy to ogromny problem dla osób chcących wejść w nową spółkę. Co zrobić, aby mieć pewność, że współpracujemy z wiarygodnym kontrahentem? Jedynym sposobem weryfikacji jego uczciwości bardzo często jest zatrudnienie agencji detektywistycznej.

Jak dobrać odpowiedniego partnera biznesowego?

Odpowiedni dobór kontrahentów, czyli partnerów, z którymi zamierzamy współpracować w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, jest jednym z najważniejszych działań, które pozwala na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Coraz częściej słyszy się o upadłości różnych podmiotów działających na rynku. Zwykle są to małe firmy, jednak nie raz ofiarami nierzetelnych partnerów biznesowych padają również średnie, a nawet wielkie przedsiębiorstwa. Czym kierować się wybierając nowego partnera w biznesie? Sposobów na sprawdzenie wiarygodności kontrahenta jest kilka, jednak często najlepszym z nich okazuje się współpraca z profesjonalnym detektywem.

W jaki sposób detektywi weryfikują wiarygodność kontrahentów?

Jedną z możliwości weryfikacji wiarygodności kontrahentów jest przeprowadzenie dyskretnego wywiadu środowiskowego w najbliższym otoczeniu sprawdzanej osoby. Dzięki temu detektywi mogą uzyskać cenne informacje na temat przyszłego lub obecnego partnera biznesowego klienta.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, pracownik agencji detektywistycznej Lampart, która jest największym biurem detektywistycznym w Polsce: Detektywi zajmują się również przeprowadzaniem kompleksowego wywiadu gospodarczego, czyli przeszukiwaniem, przetwarzaniem i udostępnianiem ogólnodostępnych informacji o sprawdzanym kontrahencie. Do tego celu wykorzystują zarówno Internet: fora internetowe, portale społecznościowe, prasę elektroniczną, jak i dokumentację przedsiębiorstw oraz dostępną publicznie dokumentację sądową.

Do zadań detektywów należy również weryfikacja możliwości finansowych członków spółki. Aby zrobić to jak najdokładniej, przeglądają uważnie dostępne publicznie dokumenty finansowe publikowane w rejestrach KRS, KRD oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Inne możliwości weryfikacji rzetelności kontrahenta

Zajmując się sprawdzaniem wiarygodności kontrahentów swoich klientów, biura detektywistyczne mogą również zdobyć stosowne informacje na temat weryfikowanych partnerów biznesowych z Biura Informacji Gospodarczej oraz Biura Informacji Kredytowej. Jeżeli sprawdzany podmiot gospodarczy nie figuruje w bazach BIG i BIK najczęściej oznacza to, że nie jest on zadłużony oraz nie ma żadnych niespłaconych zobowiązań kredytowych. Uzyskanie danych z obu wymienionych biur wiąże się z wniesieniem stosownej opłaty.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.