Artykuł sponsorowany

Jak skorzystać z programu Mój Prąd?

Jak skorzystać z programu Mój Prąd?
Program „Mój Prąd” zapewnia zwrot części kosztów montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej. Skierowany jest on do osób fizycznych wytwarzających energię elektryczną na własne potrzeby, a jego celem jest upowszechnianie w naszym kraju korzystania z odnawialnych źródeł energii. Jakie są zasady i warunki skorzystania z programu?

Kto może dostać środki z programu „Mój Prąd”?

Programem objęte są nowe mikroinstalacje fotowoltaiczne (ich zakup i montaż) o mocy 2-10 kW. Samo zwiększenie mocy istniejącej już instalacji nie podlega dofinansowaniu. Na jedną instalację możemy uzyskać zwrot nie więcej niż 50% kosztów jej zakupu i montażu, w maksymalnej kwocie 3 tysięcy złotych. Warunkiem otrzymania dotacji jest też zawarcie umowy regulującej wprowadzanie do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji i podłączenie jej przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego do licznika dwukierunkowego w danym Punkcie Poboru Energii (PPE). Dotacje z programu „Mój Prąd” nie są opodatkowane i nie trzeba ich uwzględniać w rocznym zeznaniu PIT. Możemy dostać dofinansowanie na instalację fotowoltaiczną zakupioną na kredyt, pod warunkiem, że to kredyt udzielony na warunkach rynkowych.

Fotowoltaika dla domu – to się opłaca

Dzięki wsparciu finansowemu z programu „Mój prąd” oraz innych źródeł, w tym inicjatyw lokalnych, instalacja fotowoltaiczna w domu staje się powoli standardem, a nie czymś wyjątkowym. Ma to również związek z rosnącą świadomością ekologiczną – fotowoltaika czy pompy ciepła są ekonomicznym i ekologicznym sposobem pozyskiwania energii niezbędnej dla gospodarstwa domowego. Montaż fotowoltaiki to inwestycja na lata oraz wyraz troski o planetę i przyszłe pokolenia.

Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?

Warto odwiedzić rządową stronę internetową mojprad.gov.pl, na której znajduje się opis programu i potrzebne do uzyskania dotacji załączniki. Pomoc przy dopełnieniu formalności oferują też dostawcy fotowoltaiki, na przykład firma Pitem z Dąbrowy. W aktualnej odsłonie programu wnioski są przyjmowane w terminie: 1.07.2021 r. - 22.12.2021 r. lub do wyczerpania środków. Do złożenia wniosku drogą elektroniczną niezbędny jest profil zaufany lub e-dowód. Potrzebne będą też takie dokumenty jak: kopie faktur za zakup i montaż instalacji, dowód zapłaty faktury, zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej i ewentualnie pełnomocnictwo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.