Dofinansowanie do paneli solarnych
7 września 2021

Kategoria:
Finanse

Jak skorzystać z programu Mój Prąd?

Program „Mój Prąd” zapewnia zwrot części kosztów montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej. Skierowany jest on do osób fizycznych wytwarzających energię elektryczną na własne potrzeby, a jego celem jest upowszechnianie w naszym kraju korzystania z odnawialnych źródeł energii. Jakie są zasady i warunki skorzystania z programu?

Kto może dostać środki z programu „Mój Prąd”?

Programem objęte są nowe mikroinstalacje fotowoltaiczne (ich zakup i montaż) o mocy 2-10 kW. Samo zwiększenie mocy istniejącej już instalacji nie podlega dofinansowaniu. Na jedną instalację możemy uzyskać zwrot nie więcej niż 50% kosztów jej zakupu i montażu, w maksymalnej kwocie 3 tysięcy złotych. Warunkiem otrzymania dotacji jest też zawarcie umowy regulującej wprowadzanie do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji i podłączenie jej przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego do licznika dwukierunkowego w danym Punkcie Poboru Energii (PPE). Dotacje z programu „Mój Prąd” nie są opodatkowane i nie trzeba ich uwzględniać w rocznym zeznaniu PIT. Możemy dostać dofinansowanie na instalację fotowoltaiczną zakupioną na kredyt, pod warunkiem, że to kredyt udzielony na warunkach rynkowych.

Fotowoltaika dla domu – to się opłaca

Dzięki wsparciu finansowemu z programu „Mój prąd” oraz innych źródeł, w tym inicjatyw lokalnych, instalacja fotowoltaiczna w domu staje się powoli standardem, a nie czymś wyjątkowym. Ma to również związek z rosnącą świadomością ekologiczną – fotowoltaika czy pompy ciepła są ekonomicznym i ekologicznym sposobem pozyskiwania energii niezbędnej dla gospodarstwa domowego. Montaż fotowoltaiki to inwestycja na lata oraz wyraz troski o planetę i przyszłe pokolenia.

Jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie?

Warto odwiedzić rządową stronę internetową mojprad.gov.pl, na której znajduje się opis programu i potrzebne do uzyskania dotacji załączniki. Pomoc przy dopełnieniu formalności oferują też dostawcy fotowoltaiki, na przykład firma Pitem z Dąbrowy. W aktualnej odsłonie programu wnioski są przyjmowane w terminie: 1.07.2021 r. 22.12.2021 r. lub do wyczerpania środków. Do złożenia wniosku drogą elektroniczną niezbędny jest profil zaufany lub e-dowód. Potrzebne będą też takie dokumenty jak: kopie faktur za zakup i montaż instalacji, dowód zapłaty faktury, zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej i ewentualnie pełnomocnictwo.