Artykuł sponsorowany

Jak rozkręcić własny biznes?

Jak rozkręcić własny biznes?
Chcesz rozkręcić własny biznes? Nie wiesz, jak rozpocząć własną działalność? To nic trudnego! Podpowiadamy, jak krok po kroku założyć własną firmę i o czym pamiętać, prowadząc przedsiębiorstwo. Dowiedz się, jak napisać biznesplan, jaką formę działalności wybrać i kiedy możesz liczyć na dofinansowanie działalności. Sprawdź, jak prowadzić firmę i odnieś sukces w branży.

Napisz dobry biznesplan

Jeśli planujesz założyć własną działalność lub chcesz rozwinąć swoją firmę i wprowadzić nowe pomysły, dobry biznesplan to podstawa. Taki dokument będzie ci potrzebny również wtedy, gdy będziesz chciał uzyskać dofinansowanie. Jak go napisać? Nie ma na to uniwersalnego przepisu. Kształt dokumentacji będzie determinowała specyfika branży, w której działasz i zakres całego przedsięwzięcia. Aby biznesplan był dobrze napisany, przed rozpoczęciem jego tworzenia powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka pytań: co i kiedy chcesz robić? Gdzie chcesz prowadzić swoją działalność? Dla kogo przeznaczona będzie oferta twojej firmy? Jakie zasoby będą ci potrzebne? Odpowiedzi na te pytania pomogą ci w stworzeniu swoistej „drogi” rozwoju przedsiębiorstwa. Pisząc, możesz również skorzystać z internetowych poradników, które krok po kroku wyjaśniają, czym jest biznesplan i jakie elementy powinny się w nim znaleźć. Poradnik jak napisać biznesplan znajdziesz na portalu BiznesFinder w sekcji Firma.

Wybierz formę prawną działalności

Jeśli zakładasz firmę w pojedynkę, sprawa jest prosta – musisz założyć jednoosobową działalność gospodarczą. To forma działalności dedykowana mniejszym przedsiębiorcom. Jej założenie jest proste i nie trwa długo – wystarczy, że wypełnisz wniosek CEIDG. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej do wyboru masz kilka form opodatkowania – skalę podatkową, podatek liniowy i ryczałt ewidencjonalny. Masz zaufanego wspólnika lub grupę przyjaciół? W takim wypadku możesz wybierać spośród kilku form działalności – spółki cywilnej, spółki akcyjnej, spółki partnerskiej, spółki komandytowej i innych. Każda z tych form ma wady i zalety, które najlepiej poznać jeszcze przed podjęciem decyzji. Przede wszystkim powinieneś dowiedzieć się, kto może założyć daną spółkę i jakie ma prawo jej członek. Jeśli masz wątpliwości, którą formę działalności wybrać, zajrzyj na BiznesFinder i przeczytaj o formach prawnych działalności.

Zarejestruj firmę

Masz już pomysł na biznes? Wiesz, jaką formę działalności wybrać? Czas zarejestrować firmę! To nic trudnego – wystarczy, że udasz się do odpowiedniego urzędu, w którym złożysz wniosek CEIDG-1 (jeśli zakładasz jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę cywilną) lub zarejestrujesz spółkę w KRS (jeśli zakładasz spółkę akcyjną, komandytową itp.). Aby cały proces przebiegł sprawnie, sprawdź wcześniej, jakie dokumenty są potrzebne do rejestracji poszczególnych spółek i o co warto zadbać przed rejestracją. Pomyśl o założeniu firmowego konta w banku, zamów pieczęć, a w razie wątpliwości skorzystaj z usług prawnika. Rejestrując firmę, pomyśl również o dofinansowaniu. Obecnie przedsiębiorcy mają możliwość otrzymania środków unijnych, a także wsparcia z urzędu pracy. Możesz także wziąć kredyt lub pożyczkę albo skorzystać z leasingu finansowego. Pomoc możesz również znaleźć w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości.

Zadbaj o kwestie prawne i finansowe

Stało się! Założyłeś własną firmę, która za jakiś czas zacznie odnosić pierwsze sukcesy. Musisz jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim, zadbaj o finanse w firmie. Pamiętaj o ubezpieczeniu OC przedsiębiorstwa, dowiedz się, jak możesz kupić samochód na firmę i jak sprawdzić wiarygodność przedsiębiorców, z którymi będziesz współpracować. Dobrze prowadzona księgowość to niezbędny element każdej, dobrze funkcjonującej firmy. Jeśli nie wiesz, jak rozliczać rachunki samodzielnie, zatrudnij specjalistę, który zrobi to za ciebie. O tym, jak wybrać biuro rachunkowe, przeczytasz na BiznesFinder – portalu o tematyce biznesowej, który pomoże ci rozkręcić działalność. Prowadząc firmę, prędzej czy później będziesz również musiał zmierzyć się z kwestiami prawnymi. Przepisy zmieniają się każdego dnia, dlatego warto być na bieżąco ze wszystkimi zmianami. Bardzo ważną kwestią jest RODO, czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych. Nieprzestrzeganie przepisów RODO jest karalne, dlatego pamiętaj, by stosować się do obowiązków z nim związanych.

Pamiętaj o marketingu

Dzisiaj bez odpowiedniej reklamy i dobrze prowadzonego marketingu firmy trudno o nowych klientów. Skuteczna promocja to niezbędny krok, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów, przyciągnąć nowych odbiorców czy stać się bardziej rozpoznawalnym na rynku. Obecnie warto postawić na marketing internetowy. Ważna jest przede wszystkim strona WWW firmy, na której klienci będą mogli znaleźć informacje o przedsiębiorstwie i jego produktach. Pamiętaj też o założeniu profilu na portalach społecznościowych – Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Pomocne mogą być również linki sponsorowane w Google. Masz małą firmę i nie wiesz, jak ją zareklamować? Na BiznesFinder znajdziesz porady również dla mniejszych przedsiębiorców. Sprawdź, jak zareklamować małą firmę, zdobądź nowych klientów i zacznij sprzedawać już dzisiaj!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.