Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze terminala do niewielkiego sklepu?

Czym się kierować przy wyborze terminala do niewielkiego sklepu?
Bez względu na to, czy prowadzisz osiedlowy sklep spożywczy, elegancki butik, antykwariat czy inny punkt handlowy – potrzebujesz terminala płatniczego. Umożliwiając klientom dokonywanie płatności bezgotówkowych, zyskujesz szansę na zwiększenie obrotów swojego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Po pierwsze, coraz mniej osób w ogóle nosi przy sobie gotówkę, po drugie – płacąc kartą, ludzie wydają pieniądze chętniej i wydają ich więcej.

Jaki terminal do sklepu?

Jeśli swój biznes prowadzisz wyłącznie stacjonarnie, taki też wybierz terminal. Na rynku dostępne są też mniejsze i lżejsze terminale mobilne, te jednak są również droższe od swoich tradycyjnych odpowiedników. Stacjonarny terminal płatniczy wymaga zasilania sieciowego, a z systemem rozliczeniowym banku łączy się za pośrednictwem sieci internetowej. Stałe łącze zapewnia stabilne połączenie, co znacznie ogranicza ryzyko „zawieszania się” terminala. Terminal stacjonarny w sklepie warto połączyć z kasą fiskalną. Dzięki temu kasjer nie będzie musiał osobno nabijać kwoty na kasę i na terminal, co z kolei eliminuje ryzyko popełniania błędów na tym etapie obsługi klienta.
Terminal płatniczy do małego sklepu powinien być przede wszystkim prosty w użytkowaniu, co zapewnia czytelny interfejs. Ważne jest, by urządzenie obsługiwało różne typy kart, nie tylko te z chipem, ale też zbliżeniowe. Poza tym trzeba brać pod uwagę klientów, którzy lubią płacić aplikacją bankową w telefonie i blikiem. Z punktu widzenia przedsiębiorcy-właściciela sklepu, istotną zaletą terminala jest funkcja tworzenia raportów – opowiada ekspert z firmy Laura z siedzibą w Legnicy.

Terminal płatniczy? Nie tylko do przyjmowania płatności!

Nowoczesne terminale płatnicze to urządzenia wielozadaniowe. Przyjmowanie płatności elektronicznych to tylko ich podstawowa funkcja. Poza tym mogą służyć jako bankomaty (dzięki usłudze cashback), drukować karty podarunkowe i doładowania do telefonów komórkowych. Oczywiście nie w każdym sklepie przyda się każda z tych możliwości. W sklepie odzieżowym raczej nikt nie kupi karty telefonicznej, za to w kiosku czy małym sklepie spożywczym taka opcja może być przydatnym urozmaiceniem oferty. Usługa cashback wbrew pozorom nie jest wyłącznie ukłonem w stronę klienta. Wypłata gotówki jest możliwa tylko w sytuacji, gdy klient kupuje coś w sklepie, a to oznacza dla ciebie dodatkowe wpływy na konto. Na zakończenie warto na chwilę wrócić do kwestii płatności. Jeśli twój sklep znajduje się w miejscu często odwiedzanym przez obcokrajowców (np. na hali odlotów, na starówce), zastanów się nad zakupem terminala z opcją dynamicznego przeliczania walut (DCC); turyści na pewno to docenią.    

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.