Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym się kierować przy wyborze terminala do niewielkiego sklepu?
Jaki terminal do sklepu?
Jeśli swój biznes prowadzisz wyłącznie stacjonarnie, taki też wybierz terminal. Na rynku dostępne są też mniejsze i lżejsze terminale mobilne, te jednak są również droższe od swoich tradycyjnych odpowiedników. Stacjonarny terminal płatniczy wymaga zasilania sieciowego, a z systemem rozliczeniowym banku łączy się za pośrednictwem sieci internetowej. Stałe łącze zapewnia stabilne połączenie, co znacznie ogranicza ryzyko „zawieszania się” terminala. Terminal stacjonarny w sklepie warto połączyć z kasą fiskalną. Dzięki temu kasjer nie będzie musiał osobno nabijać kwoty na kasę i na terminal, co z kolei eliminuje ryzyko popełniania błędów na tym etapie obsługi klienta.Terminal płatniczy do małego sklepu powinien być przede wszystkim prosty w użytkowaniu, co zapewnia czytelny interfejs. Ważne jest, by urządzenie obsługiwało różne typy kart, nie tylko te z chipem, ale też zbliżeniowe. Poza tym trzeba brać pod uwagę klientów, którzy lubią płacić aplikacją bankową w telefonie i blikiem. Z punktu widzenia przedsiębiorcy-właściciela sklepu, istotną zaletą terminala jest funkcja tworzenia raportów – opowiada ekspert z firmy Laura z siedzibą w Legnicy.
Terminal płatniczy? Nie tylko do przyjmowania płatności!
Nowoczesne terminale płatnicze to urządzenia wielozadaniowe. Przyjmowanie płatności elektronicznych to tylko ich podstawowa funkcja. Poza tym mogą służyć jako bankomaty (dzięki usłudze cashback), drukować karty podarunkowe i doładowania do telefonów komórkowych. Oczywiście nie w każdym sklepie przyda się każda z tych możliwości. W sklepie odzieżowym raczej nikt nie kupi karty telefonicznej, za to w kiosku czy małym sklepie spożywczym taka opcja może być przydatnym urozmaiceniem oferty. Usługa cashback wbrew pozorom nie jest wyłącznie ukłonem w stronę klienta. Wypłata gotówki jest możliwa tylko w sytuacji, gdy klient kupuje coś w sklepie, a to oznacza dla ciebie dodatkowe wpływy na konto. Na zakończenie warto na chwilę wrócić do kwestii płatności. Jeśli twój sklep znajduje się w miejscu często odwiedzanym przez obcokrajowców (np. na hali odlotów, na starówce), zastanów się nad zakupem terminala z opcją dynamicznego przeliczania walut (DCC); turyści na pewno to docenią.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana