Artykuł sponsorowany

Zalety robotyzacji procesów produkcyjnych

Zalety robotyzacji procesów produkcyjnych

Robotyzacja staje się obecnie standardem w wielu zakładach produkcyjnych. Nie powinno to dziwić, bo rozwój nowych technologii korzystnie wpływa na procesy i skutkuje zwiększoną efektywnością pracy. Póki co nie ma perspektyw na to, by roboty całkowicie zastąpiły człowieka, ale na pewno mogą usprawniać wykonywane obowiązki. Co jeszcze warto wiedzieć o robotyzacji produkcji przemysłowej?

Szerokie spektrum wykorzystania robotyzacji

Robotyzacja to ciąg procesów z wykorzystaniem zautomatyzowanych urządzeń, w wyniku której praca ludzkich rąk zastępowana jest przez pracę maszyn.

Obecnie robotyzacja procesów produkcyjnych obejmuje branżę motoryzacyjną, maszynową, ale także farmaceutyczną, przetwórstwa gumy i tworzyw sztucznych itd.

Nowe technologie wykorzystywane są najczęściej w nowoczesnych firmach, wytwarzających elementy wymagające dużej precyzji, ale również w przedsiębiorstwach pracujących na co dzień z materiałami niebezpiecznymi i toksycznymi.

Jakie korzyści płyną z robotyzacji procesów?

Robotyzacja procesów w zakładach produkcyjnych ma wiele zalet. Przede wszystkim dochodzi do zwiększenia produktywności. Właściwie zaprogramowane roboty szybciej wykonują zaplanowane w czasie zadania i robią to dużo dokładniej, co eliminuje ryzyko popełniania błędów konstrukcyjnych i nie tylko – tłumaczy specjalista z firmy REDHAWK.

Dzięki robotom uzyskuje się finalnie lepszą jakość detali. Zautomatyzowane maszyny pracują z idealną powtarzalnością, a więc poszczególne zadania realizowane są według odgórnie narzuconego wzorca.

Kolejną kwestią jest bezpieczeństwo i higiena pracy. Robotyzacja linii produkcyjnych prowadzi do odciążenia pracowników. W miejscach niebezpiecznych lub stwarzających ryzyko dla zdrowia ludzi, roboty sprawdzą się znakomicie.

Robotyzacja obniża także koszty produkcji oraz niweluje ewentualne straty wynikające z całego procesu. Jest to kluczowe dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej

Kiedy warto?

Nie każde przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na zainwestowanie w robotyzację i automatyzację procesów. To zrozumiałe. Wdrożenie takich technologii ma sens tylko wtedy, gdy firma produkuje w sposób seryjny, a najlepiej masowy.

Już samo przygotowanie ustawień aplikacji wraz z odpowiednim dostosowaniem urządzenia do stanowiska jest praktycznie nieopłacalne przy produkcji jednostkowej. Z kolei w przypadku wykorzystania większego parku maszynowego, może nastąpić problem z synchronizacją ich działań na poszczególnych stanowiskach.

Właściciele mniejszych zakładów powinni mieć też na uwadze to, że wprowadzenie robotów wiążę się z koniecznością przeszkolenia personelu.

Do wdrażania robotyzacji należy więc podejść w sposób rozsądny i jeszcze przed podjęciem decyzji inwestycyjnych warto przekalkulować koszty, a najlepiej skonsultować się ze specjalistą. Pamiętaj o tym, że to, co jest zaletą dla jednej firmy, może być wadą dla innej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.