28 sierpnia 2017

Kategoria:
Elektronika

Jak wybrać dobry serwis telefonów?
5 (100%) / 1 głosów

Jak wybrać dobry serwis telefonów?

W dzisiejszych czasach chyba nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez telefonu komórkowego. W związku z tym, że telefonu używamy codziennie i zabieramy go ze sobą wszędzie, jest on bardziej narażony na uszkodzenia. Jeżeli telefon nie jest już na gwarancji i musimy za jego naprawę zapłacić, warto wybrać taki serwis, z którego będziemy zadowoleni. Po czym poznać taki serwis i gdzie go znaleźć?

Naprawa poza gwarancją

Jeśli zepsuje się telefon objęty gwarancją, sprawa jest dość prosta, wystarczy go bowiem oddać do bezpłatnej naprawy. Gorzej, jeśli popsuje się urządzenie, które nie jest już objęte bezpłatną naprawą producenta – wtedy trzeba szukać na własną rękę. Sprawa jest jeszcze bardziej złożona, gdy mamy do naprawy sprzęt Apple – ten wymaga specjalistycznej opieki i nie każdy serwis będzie mógł się jej podjąć. Są jednak Autoryzowane Serwisy Apple, jak na przykład serwis MacForce w Warszawie, który przyjmie każdego iPhone’a do naprawy.

Kontakt z producentem telefonu

Każdy renomowany producent telefonów komórkowych posiada swoją infolinię, za której pośrednictwem klienci mogą uzyskać potrzebne im informacje. Pracownicy infolinii będą nam w stanie wskazać także autoryzowane serwisy, które zajmują się naprawą telefonów ich marki. Warto skorzystać z usług właśnie tego typu serwisu, gdyż świadczy on usługi na najwyższym poziomie. Jest to szczególnie ważne w wypadku telefonów na gwarancji, tylko naprawa w autoryzowanym serwisie pozwala bowiem na zachowanie gwarancji.

Opinie na temat serwisu

Zanim oddamy nasz telefon do serwisu, warto jest sprawdzić o nim opinie. Dobrym miejscem do tego celu jest Internet i różne fora poświęcone elektronice. Dzięki temu będziemy wiedzieli, czy dany serwis cieszy się zaufaniem innych osób, które już z niego korzystały oraz dowiemy się, czy były one zadowolone z jego usług.

Części zamienne

Niezwykle istotną sprawą jest także upewnienie się, czy wybrany przez nas serwis telefonów używa markowych i oryginalnych części zamiennych. Tylko takie bowiem komponenty dadzą nam gwarancję, że telefon będzie długo i sprawnie na nich działał. Unikajmy serwisów, które nie są w stanie wskazać pochodzenia części lub zwyczajnie unikają odpowiedzi na nasze pytania. Profesjonalny serwis powinien dać nam także swoją gwarancję na naprawioną część telefonu oraz swoją usługę. Da nam to pewność, że praca zostanie właściwie wykonana, a jeśli coś się popsuje, serwis będzie zobowiązany do ponownej naprawy.

Czas trwania naprawy

Od razu powinniśmy zapytać, ile czasu potrzeba serwisowi na naprawę naszego telefonu. Czas ten zależy od wielu czynników, np. od tego, jak długo będzie trwało sprowadzenie części koniecznych do naprawy naszego telefonu. Uważajmy także na podejrzanie krótki czas podawany przez serwisantów, zwykle bowiem taka naprawa trwa co najmniej kilka dni (jeśli serwis ma wszystkie komponenty „pod ręką”), a może się przeciągnąć nawet do kilku tygodni, gdy musi sprowadzić części np. z zagranicy.