Artykuł sponsorowany

Urządzenia chłodnicze – przegląd rozwiązań

Urządzenia chłodnicze – przegląd rozwiązań

Urządzenia chłodnicze są niezbędne tam, gdzie sprzedaje się produkty, które należy przechowywać w chłodniczych warunkach. Z jednej strony konieczność ta wynika z rodzaju artykułów, np. towary łatwo psujące się, dzięki przechowywaniu w niskiej temperaturze, dłużej zachowują swoją świeżość. Z drugiej strony, klienci pragną mieć dostęp również do takich produktów, jak schłodzone napoje. Jak dobrać urządzenie chłodnicze do określonego asortymentu? Tego dowiesz się z naszego artykułu – zapraszamy do lektury.

Czym są urządzenia chłodnicze i do czego służą?

W zależności od rodzaju produktu oraz prowadzonej działalności można wybrać różne rodzaje urządzeń chłodniczych. Różnią się one wyglądem, wielkością oraz takimi parametrami, jak temperatura i sposób chłodzenia.

Podstawowym zadaniem urządzeń chłodniczych jest obniżenie, a następnie utrzymanie temperatury chłodzonego środowiska kosztem dostarczonej energii. W zależności od konstrukcji konkretnego urządzenia, przebieg procesu jest zróżnicowany.

Rodzaje urządzeń chłodniczych

Jakie wyróżnia się urządzenia chłodnicze? Oto przegląd najpopularniejszych rozwiązań.

Lada chłodnicze – mają charakter ekspozycyjny i służą do zaprezentowania klientom konkretnych rodzajów produktów. Będą pasować idealnie w miejscach, w których sprzedaje się mięso, wędliny oraz sery. Lady chłodnicze mogą być zasilane agregatem zewnętrznym, podłączonym do agregatu o większej mocy, umieszczonego zazwyczaj w osobnym pomieszczeniu (maszynowni chłodniczej), lub agregatem wewnętrznym, wbudowanym bezpośrednio w urządzenie. Dobra lada chłodnicza powinna doskonale prezentować się wśród innych mebli sklepowych, charakteryzować się eleganckim i minimalistycznym designem i mieć przyjazne dla oka oświetlenie.

Regały chłodnicze – sprawdzą się w atrakcyjnej ekspozycji produktów, takich jak m.in. kanapki, wędliny, sery, surówki, napoje oraz inne produkty, które potrzebują specjalnych warunków przechowywania. Regały mogą być otwarte i zamknięte, a także różnić się od siebie formą oraz wielkością. Warto zainwestować w urządzenia podświetlane, wykonane z najwyższej jakości materiałów, o kolorze pasującym do ogólnej aranżacji wnętrza, a ponadto – cechujące się energooszczędnym działaniem.

Urządzenia chłodnicze dla cukiernictwa – można w nich przechowywać produkty cukiernicze bez obawy o ich świeżość, zapewniając im odpowiednie warunki termiczne. Są to swego rodzaju witryny, które ułatwiają ekspozycję tortów, ciastek i deserów. Półki, które się w nich znajdują, można wyjąć lub zmienić kąt ich nachylenia, aby jak najlepiej zaprezentować sprzedawane towary. Podczas wyboru warto mieć na uwadze urządzenia modułowe, które w zależności od powierzchni lokalu, można ze sobą łączyć lub rozdzielać. Istotny jest także ich wygląd – urządzenia chłodnicze dla cukiernictwa powinny dobrze komponować się z aranżacją przestrzeni, aby dodać uroku lokalowi, w którym sprzedawane są słodycze.

Urządzenia impulsowe – urządzenia chłodnicze, które mają na celu wyeksponowanie oraz intensyfikację sprzedaży towarów w miejscach, które klienci najczęściej odwiedzają (mogą to być kasy sklepowe lub przejścia, gdzie kupujących jest najwięcej). Urządzenia impulsowe służą także do ekspozycji produktów o krótkim czasie przydatności do spożycia – soków i przetworów owocowych oraz warzywnych czy sałatek. Taka funkcja sprawia, że ich wielkość jest ograniczona, podobnie jak miejsca, w których się znajdują.

Istotne jest, aby wybierać produkty renomowanych firm, które w asortymencie mają urządzenia chłodnicze – zauważa ekspert z firmy SOFE-GROUP.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.