Artykuł sponsorowany

Tanie drukowanie – jak zaoszczędzić na drukowaniu?

Tanie drukowanie – jak zaoszczędzić na drukowaniu?
Roczne zużycie papieru w polskich przedsiębiorstwach wynosi ponad 10 milionów ryz formatu A4, z czego wynika, że każdy pracownik zużywa średnio 650 kartek. Niestety, według statystyk ponad 8% wszystkich wydruków to dokumenty zupełnie zbędne. Pamiętajmy, że koszt każdego wydruku nie ogranicza się do ceny kartki – mówi ekspert z firmy HiCOPY. Ukryte koszty każdego wydrukowanego dokumentu obejmują eksploatację urządzenia, pobór energii oraz tuszu. Czy istnieją metody na ograniczenie zbędnych wydatków w tym obszarze działania przedsiębiorstwa?

Audyt kosztów druku

Bardzo często zdarza się, że przedsiębiorcy trudno określić wysokość nakładów przeznaczonych na drukowanie. Szacuje się, że koszty drukowania w biurze mogą wynosić nawet około 10% wszystkich kosztów ponoszonych przez firmę. Aby zoptymalizować wydatki przeznaczone na papierowe kopie dokumentów, warto przyjrzeć się w jaki sposób gospodaruje się drukarkami obecnie i wprowadzić oszczędności w najistotniejszych obszarach.

Monitoring kosztów druku

Kontrola sposobu wykorzystania drukarek dostarcza istotnych informacji i wskazówek dotyczących możliwości optymalizacji kosztów. Cyklicznie generowane raporty pozwalają określić, które działy firmy wykonują najwięcej kopii, a także potrzeby dotyczące indywidualnych preferencji poszczególnych sektorów (druk jedno- czy dwustronny, wydruk kolorowy czy monochromatyczny). Raportowanie umożliwia przedsiębiorcy szybkie reagowanie na wszelkie nieprawidłowości w wykorzystywaniu urządzeń.

Jakość urządzeń biurowych

Niezwykle ważny jest również właściwy wybór samych urządzeń oraz zintegrowanych z nimi systemów informatycznych – przekonuje nasz rozmówca z przedsiębiorstwa HiCOPY. Czasami inwestycja w droższy sprzęt pozwala na opłacalne zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych. Jeśli tego typu wydatek w danej firmie nie jest możliwy, warto zastanowić się nad możliwością outsourcingu drukowania lub wynajmu urządzeń biurowych. Redukcja kosztów związanych z drukowaniem w firmie jest możliwa na wiele sposobów. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem będzie połączenie oszczędności w kilku obszarach, np. jednoczesne wprowadzenie zdalnego zarządzania drukami i przejście na zamienniki oryginalnych tonerów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.