Artykuł sponsorowany

Jak rozmieścić głośniki sufitowe w pomieszczeniu?

Jak rozmieścić głośniki sufitowe w pomieszczeniu?

Coraz więcej osób decyduje się na montaż głośników sufitowych w swoim salonie. Nic dziwnego, gdyż pozwalają one osiągnąć jeszcze bardziej przestrzenny dźwięk. Planując instalację głośników sufitowych, warto zadbać o ich odpowiednie rozmieszczenie. Nawet najlepsze głośniki zamontowane w nieodpowiednim miejscu mogą brzmieć gorzej niż ich tańsze, ale właściwie rozmieszczone odpowiedniki.

Ile głośników sufitowych zamontować w pomieszczeniu?

To, ile głośników sufitowych powinniśmy zainstalować w pomieszczeniu, uwarunkowane jest kilkoma czynnikami.

Planując system nagłośnienia sufitowego, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim powierzchnię pomieszczenia. Ważne jest również przeznaczenie systemu. Liczba głośników i ich rozmieszczenie będzie inne, jeśli system ma zapewniać muzykę tła, a inne, jeśli planujemy nagłośnić zestaw kina domowego – opowiada nasz rozmówca ze sklepu z nagłośnieniem Lighting Center, w którego asortymencie znajduje się szeroki wybór głośników sufitowych. Nie można zapomnieć także o aspekcie finansowym. Zakup dużej liczby dobrych głośników to niemały koszt. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości muzyki, korzystniej jest zdecydować się na mniejszą liczbę głośników o lepszych parametrach – dodaje nasz ekspert.

Rozmieszczenie głośników sufitowych do muzyki tła

Planując system, który ma zapewnić muzykę w tle, należy zadbać o zrównoważony dźwięk w całym pomieszczeniu. Jeśli głośniki będą za bardzo oddalone od siebie, w niektórych miejscach muzyka będzie grała za głośno, a w innych za cicho. W przypadku salonu najlepiej zdecydować się na dwie pary głośników umieszczone w rogach pomieszczenia. Należy umieścić je kilkadziesiąt centymetrów od ścian. W korytarzu najlepiej jest zamontować głośniki sufitowe na obu jego końcach. Jeśli mamy do czynienia z niewielkim pomieszczeniem, na przykład toaletą w lokalu gastronomicznym czy domową łazienką, wystarczający będzie jeden, centralnie usytuowany głośnik.

Rozmieszczenie głośników sufitowych do słuchania muzyki

Tworząc system przeznaczony do słuchania muzyki w domowym zaciszu, najlepszym rozwiązaniem będzie instalacja dwóch głośników w ścianie. Nie ma żadnych przeszkód, by modele określane przez producentów jako sufitowe montować także w pionie. Głośniki powinny być umieszczone w jednakowej odległości od miejsca, w którym będzie siedzieć osoba słuchająca muzyki. Zapewni to zrównoważony, skupiony dźwięk.

Rozmieszczenie głośników sufitowych w systemie kina domowego

Jeśli chcemy przekształcić salon w domowe kino, będziemy potrzebować większej liczby głośników. Można je rozmieścić na różne sposoby. Decydując się wyłącznie na montaż głośników w suficie, najlepiej umieścić trzy głośniki nad telewizorem oraz dwa za słuchaczem – w odległości co najmniej kilkudziesięciu centymetrów. Innym dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie głośników na ścianach – trzech w okolicy telewizora (ale nie bezpośrednio obok niego), dwóch po bokach oraz dwóch z tyłu. W przypadku pomieszczenia przeznaczonego wyłącznie do oglądania filmów najlepiej jest umieścić głośniki na wysokości uszu, gdy siedzimy; jeśli będziemy używać pokoju także do innych celów, lepiej zamontować je na wysokości uszu, gdy stoimy. Jeśli posiadamy system Dolby Atmos, do opisanych powyżej układów najlepiej jest dołożyć kolejne dwa lub cztery głośniki pomiędzy głośnikami nad/obok telewizora oraz za słuchaczem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.