Artykuł sponsorowany

Jak chronić telefon przed uszkodzeniami mechanicznymi?

Jak chronić telefon przed uszkodzeniami mechanicznymi?
Telefony to bardzo delikatne i wymagające urządzenia pod kątem dbałości o nie. Jeżeli odpowiednio się ich nie zabezpieczy, trzeba będzie liczyć się z kosztami naprawy, które często wielokrotnie przekraczają cenę jego zakupu. Na szczęście istnieją łatwe i tanie sposoby na to, aby uchronić nowe urządzenie przed uszkodzeniami mechanicznymi. Jak tego dokonać?

Szkło hartowane – warunek konieczny

Uszkodzony wyświetlacz to najczęstsza usterka telefonów. Czasami wystarczy, że ktoś pchnie użytkownika smartfona, wytrącając mu go z dłoni i pęknięcie gwarantowane. Koszt wymiany ekranu jest spory – trzeba liczyć się z tym, że kwota może wynieść nawet kilkaset złotych (wszystko zależy oczywiście od modelu). Aby uchronić się przed zbędnym wydawaniem pieniędzy, najlepiej zainwestować w zabezpieczające szkło hartowane dobrej jakości lub folie ochronną. Najtańsze jego wersje mogą kosztować kilkanaście złotych, natomiast ceny modeli dobrej jakości zaczynają się od kilkudziesięciu złotych . Jeżeli taki telefon zaliczy niechciany upadek, w pierwszej kolejności pęknie szkło hartowane, a nie ekran. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli dojdzie do naruszenia tego rodzaju  zabezpieczenia telefonu, najlepiej będzie je od razu wymienić, ponieważ kolejne zderzenie z powierzchnią płaską może okazać się dla ekranu ostatnim.

Etui i pokrowce na telefon

Mimo tego że to ekran najłatwiej zepsuć, to jednak trzeba mieć też na względzie inne uszkodzenia mechaniczne, które niekiedy mogą okazać się niewidoczne. Aby ograniczyć uszkodzenia smart fonów, poleca się stosować:
  • nakładki – mają prostą konstrukcję, chronią zarówno tył, jak i boki telefonu. Powinny mieć one lekko wysunięte krawędzie, które będą najeżdżać na ranty ekranu. To rozwiązanie zapewnia, że smartfon nie będzie miał bezpośredniego kontaktu z powierzchnią, na którą upada, a to znacząco ograniczy szkody lub całkowicie im zapobiegnie. Najczęściej zakładki są zrobione z takich materiałów jak: silikon, guma, TPU,
  • bumpery – najczęściej korzystają z nich osoby, które nie lubią osłon pokroju etui czy case’a. Bumper to silikonowa ramka bez tyłu – po prostu otacza boki telefonu, nie jest to jednak zbyt dobra metoda ochronna,
  • case z klapką – najbardziej korzystne etui, chroni telefon w całości. Klapka, która zamyka go w pokrowcu posiada magnes, dzięki czemu nie otworzy się przypadkowo. W środku zaś znajduje się miękki materiał, który nie zarysuje ekranu. Przeważne taki case wzbogacony jest o wewnętrzne kieszonki, gdzie można schować np. dowód osobisty czy kartę kredytową,
  • połączenie szkła i etui – jedno z nowoczesnych oraz bardzo praktycznych rozwiązań. Z tyłu i z przodu telefonu znajduje się szkło hartowane, a po bokach bumper z magnesami.
–  Na rynku dostępnych jest wiele wersji futerałów ochraniających telefony. Dodatkową ich zaletą jest estetyka. Większość modeli można wybrać w interesującym nas kolorze, a także z określonymi wzorami i funkcjami – tłumaczy przedstawiciel firmy  eSklep24.
Warto zainwestować zarówno w szkło hartowane, jak i etui, aby telefon nie był narażany na szkody. Wymienione akcesoria nie kosztują dużo, a za pewnością będą lepszą opcją niż wydawanie pieniędzy na naprawę.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.