Artykuł sponsorowany

Historia reklam świetlnych

Historia reklam świetlnych
Reklama to najlepszy sposób, aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i pozyskać nowych klientów. Korzysta z niej wiele firm specjalizujących się w różnych branżach. Mają one do wyboru różne rodzaje reklamy, które mogą dopasować do oferowanego asortymentu lub usług. Jedną z bardzo ciekawych opcji jest reklama świetlna. Sprawdź, w jaki sposób pojawiła się na rynku i dowiedz się, co dokładnie ją wyróżnia.

Początek reklamy świetlnej — od czego się zaczęło?

Dane historyczne pokazują, że reklamy świetlne nie są wynalazkiem ostatnich lat, jak sądzi wiele osób. Chociaż niektórym wydaje się to nieprawdopodobnie, pierwszy neonowy szyld podświetlany pojawił się już w 1910 roku. Reklama dotyczyła amerykańskich samochodów i zaprezentowano ją w Paryżu.
Pierwsze reklamy świetlne robiły ogromne wrażenie. Były to jednak bardzo duże koszty. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że dotychczas nie znano technologii umożliwiającej podświetlenie tablic reklamowych. Konieczne było więc rozwijanie produkcji niezbędnych elementów i ich ciągłe doskonalenie. Dlatego mogli pozwolić sobie nie jedynie najwięksi gracze, jak amerykański dealer samochodów, który jako pierwszy promował swoje pojazdy w ten sposób — wyjaśnia specjalista z firmy EcoLED.

Szybki rozwój podświetlanych szyldów reklamowych

Rozwój reklamy świetlnej nastąpił już na początku XX wieku i mogła pozwolić sobie na nie zdecydowanie większa liczba przedsiębiorstw. Jednak prawdziwa rewolucja nastąpiła w latach 1940-1950. Wówczas neonowe reklamy można było spotkać niemal na każdym kroku. Z tego rozwiązania korzystały:
  • kluby i bary,
  • restauracje i kawiarnie,
  • centra handlowe,
  • kina i inne ośrodki kultury.
Wówczas kierowano się jedną zasadą — obiekt musiał być widoczny i przyciągać klientów. Podświetlane szyldy spełniały więc swoją funkcję.

Gdzie obecnie wykorzystuje się reklamę świetlną?

Przez wiele lat reklamy świetlne zmieniały się i ewoluowały. Jedną z najchętniej wykorzystywanych technologii jest ta wykorzystująca produkty LED. Obecnie firmy, które chcąc zareklamować się przed klientami mają wiele opcji wyboru. Mogą one postawić na:
  • wyświetlacze cenowe, tekstowe lub tekstowo-graficzne,
  • telebimy,
  • kabinety rentalowe,
  • ekrany wewnętrzne.
Wszystko tak naprawdę zależy od indywidualnego zapotrzebowania przedsiębiorstwa. Możliwości w tym zakresie są jednak praktycznie nieograniczone.

Czy reklamę świetlną można wykorzystać w każdym miejscu?

Chociaż nowoczesne formy reklamy świetlnej prezentują się bardzo estetycznie, to jednak warto pamiętać, że nie wszędzie można je wykorzystać. Ograniczenie często dotyczy zabytkowych części miasta, chociaż nie tylko. Dlatego przed podjęciem decyzji związanej z inwestycją w podświetlany szyld, warto wcześniej sprawdzić dokładne informacje na ten temat. Można uzyskać je zwykle w Urzędzie Miasta lub zarządzie konkretnej dzielnicy. To pozwala uniknąć nietrafionego zakupu.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.