2 stycznia 2021

Kategoria:
Elektronika

Historia reklam świetlnych

Reklama to najlepszy sposób, aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i pozyskać nowych klientów. Korzysta z niej wiele firm specjalizujących się w różnych branżach. Mają one do wyboru różne rodzaje reklamy, które mogą dopasować do oferowanego asortymentu lub usług. Jedną z bardzo ciekawych opcji jest reklama świetlna. Sprawdź, w jaki sposób pojawiła się na rynku i dowiedz się, co dokładnie ją wyróżnia.

Początek reklamy świetlnej — od czego się zaczęło?

Dane historyczne pokazują, że reklamy świetlne nie są wynalazkiem ostatnich lat, jak sądzi wiele osób. Chociaż niektórym wydaje się to nieprawdopodobnie, pierwszy neonowy szyld podświetlany pojawił się już w 1910 roku. Reklama dotyczyła amerykańskich samochodów i zaprezentowano ją w Paryżu.

Pierwsze reklamy świetlne robiły ogromne wrażenie. Były to jednak bardzo duże koszty. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że dotychczas nie znano technologii umożliwiającej podświetlenie tablic reklamowych. Konieczne było więc rozwijanie produkcji niezbędnych elementów i ich ciągłe doskonalenie. Dlatego mogli pozwolić sobie nie jedynie najwięksi gracze, jak amerykański dealer samochodów, który jako pierwszy promował swoje pojazdy w ten sposób — wyjaśnia specjalista z firmy EcoLED.

Szybki rozwój podświetlanych szyldów reklamowych

Rozwój reklamy świetlnej nastąpił już na początku XX wieku i mogła pozwolić sobie na nie zdecydowanie większa liczba przedsiębiorstw. Jednak prawdziwa rewolucja nastąpiła w latach 1940-1950. Wówczas neonowe reklamy można było spotkać niemal na każdym kroku. Z tego rozwiązania korzystały:

  • kluby i bary,
  • restauracje i kawiarnie,
  • centra handlowe,
  • kina i inne ośrodki kultury.

Wówczas kierowano się jedną zasadą — obiekt musiał być widoczny i przyciągać klientów. Podświetlane szyldy spełniały więc swoją funkcję.

Gdzie obecnie wykorzystuje się reklamę świetlną?

Przez wiele lat reklamy świetlne zmieniały się i ewoluowały. Jedną z najchętniej wykorzystywanych technologii jest ta wykorzystująca produkty LED. Obecnie firmy, które chcąc zareklamować się przed klientami mają wiele opcji wyboru. Mogą one postawić na:

  • wyświetlacze cenowe, tekstowe lub tekstowo-graficzne,
  • telebimy,
  • kabinety rentalowe,
  • ekrany wewnętrzne.

Wszystko tak naprawdę zależy od indywidualnego zapotrzebowania przedsiębiorstwa. Możliwości w tym zakresie są jednak praktycznie nieograniczone.

Czy reklamę świetlną można wykorzystać w każdym miejscu?

Chociaż nowoczesne formy reklamy świetlnej prezentują się bardzo estetycznie, to jednak warto pamiętać, że nie wszędzie można je wykorzystać. Ograniczenie często dotyczy zabytkowych części miasta, chociaż nie tylko. Dlatego przed podjęciem decyzji związanej z inwestycją w podświetlany szyld, warto wcześniej sprawdzić dokładne informacje na ten temat. Można uzyskać je zwykle w Urzędzie Miasta lub zarządzie konkretnej dzielnicy. To pozwala uniknąć nietrafionego zakupu.