Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Dobór akumulatora do samochodu
Akumulator żelowy vs. akumulator AMG
Obecnie nowe akumulatory są sprzedawane w wersji bezobsługowej, co oznacza, że nie wymagają one uzupełniania elektrolitu. W akumulatorach żelowych stosowany jest kwas zmieszany z krzemionką w formie żelu. Mają one zwiększoną pojemność, większą wydajność energetyczną, odporność na uderzenia, wstrząsy i ekstremalne temperatury. Są polecane właścicielom dużych pojazdów wyposażonych w system Start & Stop oraz tych, które posiadają wiele odbiorników prądu. Ponadto, akumulatory żelowe charakteryzują się optymalizacją pod kątem niepełnych dokonań, a także 4-krotnie dłuższą żywotnością podczas cyklicznej pracy niż akumulatory AGM. W bateriach AGM elektrolit jest wchłonięty i unieruchomiony za pomocą specjalnej maty szklanej separatorów. Umożliwia ona pracę akumulatora z podwyższonym ciśnieniem, dzięki czemu podnosi się jego trwałość w trakcie pracy cyklicznej.Pojemność i prąd rozruchowy
Przejdźmy do parametrów, które określają akumulator samochodowy. Są to przede wszystkim: pojemność oraz prąd rozruchowy, które producent samochodu podaje w książce serwisowej. Pojemność oznacza zdolność baterii do magazynowania energii elektrycznej i dobiera się ją po pojemności silnika oraz ilości elektrycznego wyposażenia samochodu. Prąd rozruchowy określa natomiast jednorazowy wydatek prądu, jaki jest w stanie wygenerować akumulator, co jest istotne zwłaszcza w okresie zimowym. Najbezpieczniejszą opcją jest zakup akumulatora o jak najwyższym prądzie rozruchowym.Kształt i stan przewodów
Oprócz pojemności i prądu rozruchowego należy zwrócić uwagę na kształt akumulatora, ponieważ musi on pasować w specjalnie wyznaczone miejsce do montażu. Niektóre modele mocuje się przy pomocy tzw. „stopki”, inne przykręca się obejmą od góry. Ważne, aby akumulator nie przesuwał się podczas jazdy i nie powodował zwarcia wynikającego z dotknięcia biegunami do metalowych elementów samochodu (bieguny powinny być dobrane do instalacji elektrycznej pojazdu).Przed zamontowaniem akumulatora należy pamiętać o sprawdzeniu stanu przewodów elektrycznych, które do niego prowadzą oraz ich izolacji, oczyścić zaciski z ewentualnej korozji i osadów, posmarować śruby zaciskowe i użyć specjalnego preparatu, poprawiającego przewodzenie elektryczne – zaleca doradca klienta firmy Bat Profi, która zajmuje się sprzedażą akumulatorów do różnego rodzaju pojazdów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana