podświetlane litery
18 stycznia 2020

Kategoria:
Elektronika

5 cech dobrego szyldu sklepowego

Szyldy sklepowe bezsprzecznie mijamy codziennie podczas spacerów po mieście. Bardzo często nawet nie zwracamy uwagi na to, co dany sklep ma nam do zaoferowania. Najczęściej przyczynia się do tego mało ciekawa kompozycja szyldu. Co więc powinien zawierać szyld sklepowy i co najlepiej przyciągnie uwagę konsumentów?

Zadbaj o dobry projekt

Projekt szyldu powinien w sobie zawierać nazwę i logo firmy. Najlepiej będzie, jeśli te elementy będą połączone z chwytliwym hasłem związanym z działalnością firmy. Ten etap jest najważniejszy dla powstania przyciągającego uwagę szyldu. Z tego powodu warto zainwestować w niego dużo czasu i czasami także pieniędzy, aby osiągnąć najlepszy efekt z możliwych. Stworzenie szyldu można także zlecić profesjonalnym firmom, które zadbają o odpowiednią kompozycję barw i czcionek.

Najważniejsza jest czytelność

Bardzo istotną kwestią w kompozycji szyldu jest jego czytelność i jasność przekazu. Tekst musi być widoczny i zrozumiały z praktycznie każdej odległości. W większości przypadków zależy to od projektu, w niektórych przypadkach jest to uzależnione od rozmiarów szyldu i jego umiejscowienia. Jeśli zdecydujemy się na podświetlane litery, możemy mieć pewność, że będą widoczne z dużej odległości nawet po zmroku.

Zwróć uwagę na odporność

Odporność szyldu jest niezwykle istotna w przypadku reklam umieszczanych na zewnątrz budynku. W takich przypadkach należy zatroszczyć się o to, aby szyld był wykonany z wysokiej jakości materiałów, które będą odporne na działanie czynników atmosferycznych.

Pamiętaj o spójności przekazu

Mówiąc o spójności, nie mówimy jedynie o przemyślanej kompozycji poszczególnych elementów, ale również o odpowiednim dopasowaniu go do otoczenia.

Jak mówi specjalista z firmy literypodswietlane3d.pl: ,,Reklama musi wyróżniać się, ale nie może robić tego w sposób zbyt natarczywy. W spójności ważne jest także odpowiednie zestawienie formy i treści.” Należy także zwrócić uwagę na to, że szyld musi być dopasowany do charakteru firmy. Inaczej wyglądał będzie szyld dla sklepu odzieżowego, a inaczej dla kancelarii prawnej.

Zainwestuj w innowacyjne rozwiązania

Duży wpływ na widoczność szyldu na tle otoczenia ma jego oryginalność. Warto zainwestować w innowacyjne rozwiązania, np. szyldy wyposażone w litery 3D. Takie witryny są nieoczywiste i na pewno zaskoczą wielu potencjalnych klientów. Szyld ten wzbudza ciekawość, co zachęca do odwiedzenia sklepu i zrobienia w nim zakupów.