Artykuł sponsorowany

Zalety dzierżawy pojemników na odpady. Co warto wiedzieć?

Zalety dzierżawy pojemników na odpady. Co warto wiedzieć?
Wprowadzenie tzw. ustawy śmieciowej doprowadziło do zmian w krajowej gospodarce odpadami. Firmy uczestniczące w przetargach na wywóz śmieci, ograniczonych od tej pory do maksymalnego okresu 36 miesięcy, przestały postrzegać zakup pojemników na odpady jako korzystną inwestycję długoterminową. Niepewność, co do wykorzystania pojemników w kolejnych latach sprawiła, że wiele firm zaczęło rezygnować z zakupu, szukając tańszych i bezpieczniejszych alternatyw. Taką alternatywą stała się głównie dzierżawa pojemników.

Dzierżawa pojemników na odpady, czyli brak ryzyka

Zakup pojedynczego pojemnika na śmieci to niewielki wydatek rzędu ok. 75 złotych brutto. Przy masowym zakupie pojemników, liczonym np. w tysiącu sztuk, wydatek ten wzrasta jednak do ok. 75 tysięcy złotych. To duża suma i wysokie ryzyko. W przypadku porażki w kolejnym przetargu, pojemniki szybko okazałyby się zbędne, a ich odsprzedaż za kwotę o połowę mniejszą bądź też składowanie do czasu kolejnego przetargu, doprowadziłoby do sporych strat finansowych. W przypadku wynajmu pojemników na odpady, taka sytuacja praktycznie nie ma miejsca. Dzierżawa pojemników na ściśle wyznaczony okres umożliwia ich wykorzystywanie przez inwestora tak długo, jak jest to konieczne – czyli np. na czas obowiązywania przetargu. W praktyce oznacza to, że dzierżawca nie ponosi żadnego ryzyka.

Opłacalność ekonomiczna wynajmu pojemników na odpady

W świetle nowych przepisów, wynajem pojemników jest nie tylko wiele mniej ryzykowny, ale też zwyczajnie bardziej opłacalny ekonomiczne. Jak możemy dowiedzieć się ze strony szczecińskiej firmy IMPEX, świadczącej usługi dzierżawy pojemników nowych i używanych, wynajem jednego pojemnika wiąże się z wydatkiem rzędu zaledwie złotówki miesięcznie. 2 lata dzierżawy tysiąca pojemników oznaczają zatem wydatek na poziomie 24 tysięcy złotych. Przy sprzedaży zakupionych pojemników po tym samym okresie, za kwotę o połowę mniejszą od pierwotnej (wynoszącej wspomniane ok. 75 tysięcy złotych), strata wyniosłaby ok. 37 tysięcy złotych. Różnica jest wyraźna, a wnioski klarowne – strata wynikająca ze sprzedaży zakupionych pojemników jest wyższa, niż wydatek poniesiony na dzierżawę. Wynajem pojemników daje możliwość generowania wyższego stałego zysku, oszczędzenia kapitału oraz wykorzystania go w inny sposób – np. na uczestnictwo w kilku przetargach jednocześnie. Warto wziąć to pod uwagę i planować swoją strategię inwestycyjną rozważnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.