Artykuł sponsorowany

Z czego wynika rosnąca popularność żarówek LED?

Z czego wynika rosnąca popularność żarówek LED?
Do niedawna ceny żarówek LED porażały wielu właścicieli domów, zniechęcając ich do inwestowania w najnowsze technologie oświetleniowe. Obecnie żarówki te kosztują znacznie mniej niż jeszcze kilka lat temu, a inwestorzy kupują je niekiedy w hurtowych ilościach. I to nie bez przyczyny. Co sprawia, że oświetlenie ledowe stało się tak popularne i z powodzeniem wypiera z rynku swoje tradycyjne odpowiedniki?

Żarówki LED to rewolucja w historii ludzkości?

Gary Allen, światowej sławy inżynier i znany fizyk, podczas swojej prelekcji na międzynarodowej konferencji TED w 2013 roku określił technologię LED (Light Emitting Diode) mianem rewolucji w historii ludzkości. Jego opinię w pewien sposób potwierdza Nagroda Nobla w dziedzinie fizyki, którą Norweski Komitet Noblowski przyznał twórcom żarówki LED. Wszystko to brzmi zachwycająco, ale co tak naprawdę oznacza dla właścicieli domów i mieszkań? Przede wszystkim ogromną oszczędność. Sprawność energetyczna żarówek LED wynosi 90%. To oznacza, że dokładnie tyle procent prądu zamieniają na światło. Dzięki temu można powiedzieć, że są one nawet 9-krotnie wydajniejsze od żarówek tradycyjnych, które do wytworzenia światła wykorzystują jedynie 10% pobranej energii elektrycznej (za moment dowiesz się, co dzieje się z pozostałą częścią). W ogromnym uproszczeniu – żarówki LED wytwarzają z danej ilości prądu nawet 9 razy więcej światła niż ich tradycyjne odpowiedniki. Ciekawostka: żarówki tradycyjne wytwarzają światło, wtedy gdy ich żarniki są bardzo rozgrzane. W ich przypadku większość (nawet 90%) prądu jest zatem poświęcana na doprowadzenie żarników do odpowiedniej temperatury. Żarówki LED mają natomiast diody elektroluminescencyjne, które wcale się nie nagrzewają – natychmiast wytwarzają światło z energii elektrycznej. Właśnie w tym tkwi ich rewolucyjność.

3 powody, przez które nie możesz przejść obok żarówek LED obojętnie

  1. Nawet 50 tysięcy godzin nieprzerwanej pracy
Żarówki LED mogą emitować światło nieprzerwanie nawet przez 50 tysięcy godzin. To oznacza, że pod tym względem są one 5 razy bardziej wytrzymałe od swoich tradycyjnych odpowiedników. To jednak nie wszystko! W przeciwieństwie do nich żarówki ledowe się nie nagrzewają. Dzięki temu, używając ich, nie musisz się obawiać, że pewnego dnia doprowadzą one do przepalenia przewodów i wybuchu pożaru.
  1. Nieograniczone możliwości aranżacji wnętrza
Dzięki temu, że żarówki LED są produkowane we wszystkich popularnych kolorach, można je wykorzystać w najróżniejszych wnętrzach: nowoczesnych domach, salkach teatralnych czy muzeach. Co istotne, produkty te mogą emitować światło o ciepłej, chłodnej i neutralnej barwie. Ostatnie z nich nie zmieniają cech kolorów, więc doskonale sprawdzą się w gabinetach stomatologicznych czy warsztatach rzemieślniczych. Artykuły tego typu znajdziesz na przykład w sklepie Lampy i Gniazdka.
  1. Brak niebezpiecznej rtęci
Rozbicie tradycyjnej żarówki często kończy się nerwowym czyszczeniem podłogi i wietrzeniem pomieszczenia. To dlatego, że znajduje się w niej niebezpieczna dla zdrowia rtęć. Żarówki LED nie tylko nie zawierają tej substancji, ale też są znacznie zdrowsze dla oczu. Nie emitują bowiem migotliwego światła (świecą światłem ciągłym).

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.