Artykuł sponsorowany

Wybór domu/mieszkania a komunikacja

Wybór domu/mieszkania a komunikacja

Przy wyborze miejsca do życia dla siebie i rodziny najważniejsza jest lokalizacja. Składa się na nią wiele aspektów: bliskość sklepów, ośrodków zdrowia czy terenów rekreacyjnych. Jednym z najważniejszych czynników składających się na dobrą lokalizację jest skomunikowanie miejsca zamieszkania z lokacjami, w których bywasz najczęściej. Jak wpływ powinna mieć komunikacja na wybór domu lub mieszkania?

Dom i mieszkanie a komunikacja z miejscem pracy

To jeden z najważniejszych czynników, który warto wziąć pod uwagę przy zakupie domu lub mieszkania. Do pracy będziesz podróżować prawie codziennie przez wiele lat. Jeśli związałeś się na dłużej z danym miejscem zatrudnienia, warto postawić na lokalizację, z której łatwo do niego dotrzesz. Kupując mieszkanie dobrze połączone z pracą, oszczędzisz mnóstwo czasu. W skali całego życia będzie to ogrom czasu, który zamiast w korkach spędzisz z bliskimi lub poświęcając się swoim pasjom.

Warto pamiętać przy tym, że komunikacja niejedno ma imię. Jeśli chcesz chodzić do pracy pieszo lub dojeżdżać rowerem, odległość nie może być zbyt duża, ale warto też zwrócić uwagę na infrastrukturę. Czy w tej okolicy są chodniki i ścieżki rowerowe? Czy poruszanie się będzie bezpieczne i sprawne? Z kolei jeśli do pracy zamierzasz dojeżdżać samochodem, powinny interesować Cię trasy omijające korki. W tym przypadku dłuższa trasa nie oznacza dłuższej podróży, bo należy uwzględnić też przepustowość i natężenie ruchu samochodowego. Wreszcie czym innym jest dobra komunikacja, gdy do pracy docierasz autobusem, tramwajem czy pociągiem. Wówczas na pierwszy plan wysuwają się: ulokowanie przystanków, dostępne linie pojazdów komunikacji zbiorowej, długość ich tras, a także zbieżność rozkładów jazdy z Twoją codzienną rutyną.

Przykładem tego, jak infrastruktura zmienia komfort codziennego życia, są niedoceniane wschodnie przedmieścia Warszawy. Ta lokalizacja wiele zyskała dzięki nowo wybudowanej obwodnicy S8 łączącej się z trasą toruńską. Komunikację usprawnia też kolejka podmiejska - wygodne połączenie z Dworcem Wileńskim i nową linią metra. Dzięki temu dojazd do centrum z dotychczas unikanych przedmieść do centrum stolicy zajmuje 20 do 40 minut. Niejednokrotnie więcej czasu muszą spędzić w środkach komunikacji zbiorowej osoby mieszkające w mieście niż ci, którzy zdecydowali się na dom w Kobyłkach, Żabkach czy Markach.

W komunikacji bliżej nie znaczy lepiej!

Mogłoby się wydawać, że najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie domu lub mieszkania jak najbliżej pracy, szkoły czy ulubionych sklepów, w których często bywamy. Tymczasem nie zawsze mały dystans przestrzenny wiąże się z oszczędnością czasu. Jeśli pracujesz na przedmieściach, może się okazać, że dom poza miastem zapewni Ci szybszy dojazd niż mieszkanie na drugim końcu miasta. W tym pierwszym przypadku omijasz bowiem korki w centrum – zaznacza specjalista z BKC-INVEST.

Zanim kupisz mieszkanie lub dom, spójrz na mapę, najlepiej prezentującą ruch uliczny w czasie rzeczywistym. Czy będziesz podróżował trasami szybkiego ruchu, czy może osiedlowymi uliczkami? Gdzie i o której powstają korki? Czy da się je sprawnie objechać? Ile czasu potrzebujesz na dotarcie do pracy, do sklepu, do szkoły, do lekarza? Czy te punkty są na jednej trasie, czy będziesz musiał krążyć między nimi?

Spróbuj wyobrazić sobie swój dzień, ile czasu spędzisz w drodze i jak będzie ona przebiegała. To szczególnie ważne, jeśli wahasz się między kilkoma domami lub mieszkaniami. Możesz też zrobić przejazd próbny i przekonać się, czy komunikacja rzeczywiście jest tak dobra, jak opisuje ją inwestor lub sprzedawca.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.