Artykuł sponsorowany

Sprzedaż mieszkania

Sprzedaż mieszkania
Długi wyjazd zagraniczny, zmiana pracy, powiększenie się rodziny, chęć dokonania jakiejś doniosłej zmiany w życiu – jest wiele powodów, dla których ludzie sprzedają mieszkania. Jeśli jesteś jednym z nich, przeczytaj poniższy tekst, który poinformuje Cię, jak sprzedać mieszkanie korzystnie i bez większych problemów. Po pierwsze: pamiętaj, że ludzie chcący kupić mieszkanie poszukują wielu konkretnych informacji. Te informacje mają zarówno walor racjonalny (służą do weryfikacji kryteriów kupna), jak i emocjonalny – ludzie częściej zaufają sprzedawcy, który sprawia wrażenie nie mającego nic do ukrycia. Dlatego im więcej informacji znajdzie się w Twojej ofercie, tym większa szansa na dotarcie do klienta i wzbudzenie jego zainteresowania. Jakie to powinny być informacje? Metraż, lokalizacja i cena to absolutne minimum. Następnie: rok budowy, piętro, stan techniczny (zarówno mieszkania, jak i budynku), media (prąd, gaz, woda, Internet, telefon, itd.), obecność windy, przebyte remonty, stan prawny, dostęp do sklepów, placówek edukacyjnych, medycznych, infrastruktura komunikacyjna. Pamiętaj, że osoba zainteresowana kupnem i tak Cię o to zapyta, dlatego zaoszczędź Wasz czas i umieść te informacje już w ogłoszeniu. Umieszczenie aktualnych zdjęć mieszkania (ostrych, dobrej jakości) to dzisiaj standard – nie wzbudzisz zainteresowania swoją ofertą, jeśli nie znajdą się one w ogłoszeniu. Po drugie: jak chcesz sprzedać mieszkanie, musisz sprawić, aby ludzie się o tym dowiedzieli. Dlatego zadbaj, aby Twoja oferta znalazła się w wielu miejscach na raz – możesz zamieścić bezpośrednie ogłoszenia na portalach internetowych i w gazetach, możesz także skorzystać z pośrednictwa agencji nieruchomości. Tylko pamiętaj! Żadnych umów na wyłączność! Jeśli pośrednik nie okaże się skuteczny, sprawa sprzedaży Twojego mieszkania może ugrzęznąć na bardzo długi czas. Po trzecie: kwestia ceny. Ludzie kupujący mieszkania z rynku wtórnego chcą dokonać jak najkorzystniejszego zakupu. Można się więc spodziewać, że będą się targować. Dlatego zastanów się jaka cena sprzedaży jest dla Ciebie satysfakcjonująca i dodaj do niej pewną kwotę (byle nie odstraszającą) – o tę kwotę opuścisz potem cenę mieszkania i zarówno Ty, jak i twój klient będziecie się czuli usatysfakcjonowani. Po czwarte: czas. Jeśli zależy Ci, aby sprzedać mieszkanie szybko, musisz liczyć się z tym, że możesz nie uzyskać za nie odpowiadającej Ci kwoty. Czymś musisz zachęcić potencjalnych klientów do szybkiego podjęcia decyzji o kupnie – a najlepszym czynnikiem motywującym jest zazwyczaj niższa cena nieruchomości. Dlatego jak chcesz rzeczywiście korzystnie sprzedać mieszkanie, uzbrój się w cierpliwość. Po piąte: zadbaj o zabezpieczenie transakcji! Spisz umowę przedwstępną, precyzyjnie określ terminy zapłaty kolejnych transz (i sankcje grożące za ich niedotrzymanie). Oryginały dokumentów możesz przekazać nabywcy, dopiero gdy uzyskasz od niego całość kwoty, jaką ustaliliście w toku negocjacji! Jak chcesz sprzedać mieszkanie, musisz wykazać się także szacunkiem do potencjalnego klienta. Nie kręć, nie oszukuj, nie koloryzuj rzeczywistości – klient i tak zweryfikuje podane przez Ciebie informacje i Twoją wiarygodność. Uczciwość i szczerość sprzedawcy to często jeden z ważnych bodźców warunkujących podjęcie decyzji o kupnie danej nieruchomości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.