Artykuł sponsorowany

Luzem czy w workach - w jakiej formie kupować węgiel?

Luzem czy w workach - w jakiej formie kupować węgiel?
Węgiel jest tanim materiałem opałowym, wciąż jeszcze stosowanym w wielu gospodarstwach domowych i przedsiębiorstwach. Dostępny w wielu wariantach ziarnistości, ma również zróżnicowaną wartość opałową. Obie te cechy są istotne podczas wyboru odpowiedniego produktu.  Zakup węgla wiąże się też z koniecznością podjęcia decyzji pomiędzy opałem sprzedawanym luzem i workowanym. Która z tych opcji jest korzystniejsza?  

Węgiel i jego rodzaje

  Przedstawiciele najstarszego pokolenia z pewnością do dziś pamiętają typowe dostawy węgla do domów mieszkalnych. Zakup tego opału był niezbędny ze względu na brak systemów centralnego ogrzewania podłączonych do sieci miejskiej. Aby w domu było ciepło i można było gotować, każdy gospodarz jesienią musiał zadbać o zapas węgla.  Dostawy były wówczas bardzo proste. Opał woziły furmanki ciągnięte przez konie, a węglarze zrzucali go szuflami przez okienka piwniczne.   Obecnie zmienił się nie tylko asortyment, ale też środki transportu. Dowóz realizuje się ciężarówkami, a węgiel można kupić w wielu odmianach – luzem oraz pakowany do worków. W ofercie firm specjalizujących się w sprzedaży materiałów opałowych znajdziesz następujące odmiany węgla:
  • węgiel kamienny – najtańszy dostępny materiał opałowy na rynku, ekologiczny i wysokokaloryczny,
  • ekogroszek – produkowany w węgla o wysokiej kaloryczności i charakteryzujący się zawartością popiołu na poziomie nie większym niż 3%,
  • miał węglowy – ekologiczny produkt o drobnej ziarnistości pozyskiwany podczas produkcji ekogroszku, szybko osiąga wysokie temperatury,
  • węgiel orzech – wysokowydajny materiał opałowy o wysokiej kaloryczności i uniwersalnym zastosowaniu.
Wszystkie wymienione odmiany produktów węglowych są konfekcjonowane. Oznacza to, że pakujemy je do worków o wadze 25 kg. Są też ekologiczne, co oznacza, że emisja pyłów i gazów podczas ich spalania utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Dlatego spełniają one wymogi stawiane opałowi przeznaczonego do nowoczesnych pieców grzewczych – wyjaśnia pracownik firmy Węglo Smyk.
 

Zalety węgla konfekcjonowanego

  Decyzja o zakupie węgla luzem lub w workach jest uzależniona od indywidualnych preferencji, ilości kupowanego materiału czy warunków jego składowania. Opał konfekcjonowany ma jednak wiele zalet. Nowoczesne domy jednorodzinne są wyposażane w ekologiczne kotły grzewcze z podajnikiem. Dozowanie ekogroszku czy miału odbywa się okresowo, zapewniając długi czas pracy urządzenia bez ingerencji domowników. Dosypywanie węgla do komory jest znacznie prostsze, jeśli materiał jest dozowany z worka. Pozwala to na kontrolę ilości zużywanego opału oraz wielkości porcji jednorazowo dodawanych do pieca.   Inną zaletą, jaką ma węgiel w workach, jest z pewnością łatwość jego transportowania i przechowywania. Materiał opałowy umieszczony w opakowaniu nie pyli i nie brudzi otoczenia. Jest też mniej narażony na zawilgocenie, które niekorzystnie wpływa na jego spalanie. Przechowywanie worków nie wymaga specjalnego pomieszczenia, gdyż można je składować niemal wszędzie, gdzie są zachowanie odpowiednie warunki. Ważne jest też, że węgiel w workach jest zużywany w 100%, podczas gdy ten składowany luzem częściowo jest tracony.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.