Artykuł sponsorowany

Jak sprzedać dom?

Jak sprzedać dom?
Zdarza się, że musimy wyjechać na długi czas zagranicę, zmieniamy pracę i musimy przenieść się do innego miasta, powiększa nam się rodzina lub po prostu chcemy dokonać jakiejś zmiany w życiu – istnieje bardzo wiele różnych powodów, dla których musimy sprzedać dom. Jeśli Ty również jesteś w takiej sytuacji, przeczytaj nasz krótki poradnik, w którym znajdziesz informacje dotyczące tego, jak sprzedać dom, aby uzyskać korzystną cenę i nie narazić się na kłopoty. Przede wszystkim musisz pamiętać o tym, że potencjalni kupcy poszukują wielu konkretnych informacji. Jeśli wystawiasz dom na sprzedaż, zadbaj o to, aby w Twoim ogłoszeniu znalazło się jak najwięcej szczegółów. Pomijając takie podstawy, jak metraż, cena i lokalizacja, w ogłoszeniu powinny znaleźć się również informacje o roku budowy, stanie technicznym, przebytych remontach, dostępie do mediów (woda, prąd, gaz, Internet, telefon stacjonarny), podłączeniu (lub nie) do systemu kanalizacji, okolicznej infrastrukturze (drogi, komunikacja, sklepy, placówki edukacyjne czy medyczne w okolicy, dostęp do poczty, instytucji finansowych). W ogłoszeniu powinna także zostać umieszczona informacja o aktualnym stanie prawnym, zarówno domu na sprzedaż, jak i działki, na której stoi. Znacznie przyspieszysz sprzedaż domu, jeśli w ogłoszeniu zamieścisz jego aktualne (!) i ostre (!) zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Pamiętaj, że transparentność ogłoszeń to w dzisiejszych czasach standard – jeśli nie wzbudzisz zaufania potencjalnych klientów już na etapie ogłoszenia chęci sprzedaży domu, nie możesz liczyć na zainteresowanie Twoją ofertą. Jak chcesz sprzedać dom, to spraw, aby potencjalni klienci mogli jak najłatwiej Cię odnaleźć. Umieść ogłoszenia, gdzie tylko się da – w Internecie, lokalnej i krajowej prasie, na okolicznych słupach ogłoszeniowych. Warto postawić na terenie działki tablicę z informacją o chęci sprzedaży domu. Nie najgorszym pomysłem jest również skorzystanie z usług agencji nieruchomości – pod warunkiem, że nie będzie od Ciebie wymagać podpisania umowy na wyłączność. Jeśli agencja nie będzie sprawna w pozyskiwaniu klientów, możesz przez długi czas nie móc sprzedać domu ze względu na wysoką karę finansową, jaka grozi za zerwanie warunków tej umowy. Jak chcesz korzystnie sprzedać dom, musisz nie tylko uzbroić się w cierpliwość, ale podszkolić się w zakresie negocjacji cen. Weź pod uwagę, że osoby kupujące domy z rynku wtórnego chcą dokonać zakupu za jak najniższą kwotę. Dlatego warto w ogłoszeniu podać nieco wyższą cenę od tej, jaką chcesz uzyskać – nadwyżka będzie kwotą, o którą ewentualnie opuścisz cenę domu, kiedy już dojdzie do negocjacji między Tobą a klientem. Strategia ta nie sprawdzi się jednak, jeśli zależy Ci na szybkiej sprzedaży domu. Tylko znaczne obniżenie ceny pozwoli Ci na krótki okres oczekiwania na klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.