Artykuł sponsorowany

Jak postępować w razie awarii instalacji elektrycznej w budynku?

Jak postępować w razie awarii instalacji elektrycznej w budynku?
Energia elektryczna jest na co dzień bardzo potrzebna. Większość podstawowych urządzeń w domu jest nią zasilana i dlatego nawet kilkugodzinna przerwa spowodowana awarią w znaczny sposób dezorganizuje życie. Tak się składa, że większość instalacji elektrycznych zapewnia dosyć wysoki poziom bezpieczeństwa energetycznego, jednak nie ma systemów całkowicie niezawodnych. Awarie zasilania zawsze mogą się zdarzyć. Co wtedy robić?

Jaki obszar obejmuje awaria?

W przypadku nagłej awarii elektryczności pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy dotyczy ona tylko jednego mieszkania, czy całego budynku. Jeżeli prądu nie ma tylko w jednym mieszkaniu czy domu, a u sąsiadów wszystko jest w porządku, to warto sprawdzić we własnym zakresie bezpieczniki. Niekiedy wysadzenie bezpieczników spowodowane jest włączeniem kilku urządzeń, które potrzebują większej mocy. Jeżeli awaria ograniczona jest do jednego mieszkania i nie jest to sprawa bezpieczników, trzeba wezwać fachowe siły z firmy takiej, jak FUNK SOLUTIONS, które między innymi zajmują naprawą awarii w instalacjach elektrycznych. Jeżeli jednak w całym budynku nie ma prądu, to ten fakt należy zgłosić telefonicznie do odpowiedniego dystrybutor energii. Stosowne numery telefonów najlepiej mieć zawsze z zasięgu ręki tak, aby ze świeczką czy latarką w ręku nie szukać zbyt długo. Awarię można zgłaszać również na ogólnopolski numer alarmowy 991. Bezwzględnie trzeba z niego skorzystać, gdy wyłączenie prądu zagraża zdrowiu lub życiu ludzi.

Czy można samodzielnie ponownie włączyć bezpiecznik?

Samodzielne wymienienie bezpiecznika w instalacji jest nietrudne i dopuszczalne. W starszych instalacjach trzeba wymienić korek, a w nowych podnieść plastikową dźwigienkę, aby przywrócić ciągłość obwodu elektrycznego . Absolutnie niedopuszczalne jest samodzielne naprawianie bezpiecznika za pomocą wstawiania nowego drucika na miejsce przepalonego. Może to grozić pożarem.

Kiedy wezwać elektryka?

Jeżeli awaria ma większy zasięg, to po zgłoszeniu przyjeżdżają ekipy, które mają umowę z konkretnym dostawcą prądu. Jednak gdy problemy dotyczą tylko jednego domu lub mieszkania, należy wezwać pogotowie elektryczne. W ramach takiej usługi problem prędzej czy później zostanie zlokalizowany i naprawiony. Aby ułatwić elektrykom pracę, warto jeszcze przed ich przyjazdem dokonać oglądu instalacji i sprawdzić, czy nie ma śladów osmaleń lub większej ciepłoty przy przewodach. Warto też przygotować dokumentację dotyczącą instalacji elektrycznej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.