Artykuł sponsorowany

Fachowcy na właściwym miejscu. Sztuka wyboru firmy remontowej

Fachowcy na właściwym miejscu. Sztuka wyboru firmy remontowej
Remont potrafi wywrócić chwilowo życie do góry nogami. Aby skutki tego wydarzenia były możliwie jak najmniej dotkliwe, warto powierzyć realizację prac rzetelnym fachowcom. Gdzie i jak jednak należy ich szukać? Tyle przecież słyszy się o partaczach, osobach niewykonujących zleceń na czas czy wręcz porzucających robotę… Na szczęście istnieje kilka wskazówek, którymi warto się kierować, wybierając ekipę remontową. Prezentujemy je poniżej. Najlepszym źródłem wiedzy na temat sprawdzonych profesjonalistów są oczywiście krewni i znajomi. Nawet jednak jeśli są zadowoleni z efektów remontu, warto udać się osobiście na miejsce i sprawdzić, czy efekty te będą zadowalające również dla nas. Pod lupę można wziąć choćby obecność ewentualnych zacieków, solidne zamocowanie listew przypodłogowych czy równe ułożenie płytek ceramicznych.

Synergiczna współpraca

Jeśli nikt, kogo znamy, nie jest w stanie polecić rzetelnej firmy remontowej, istnieją jeszcze co najmniej dwa wyjścia. Pierwsze – o wiele wygodniejsze – to zdanie się na ekipę polecaną przez współpracującego już z nami projektanta, który będzie też sprawował nadzór nad postępem prac. Takim kompleksowym rozwiązaniem będzie też wybór firmy zarówno planującej, jak i wykonującej remont. Przykładem podobnie działającego przedsiębiorstwa jest choćby wyspecjalizowana w wykończeniach firma Valent z Krakowa.

Poszukiwania na własną rękę

Druga opcja zakłada poszukiwania w internecie, a zwłaszcza na stronach z ogłoszeniami drobnymi. W wyszukiwarkę możemy od razu wrzucić zapytanie o opinie kilku interesujących nas podmiotów, co pozwoli wstępnie odsiać te, których usługi pozostawiają najwięcej do życzenia. Kolejny etap weryfikacji to pierwsza rozmowa telefoniczna. Jeśli już w jej trakcie padną orientacyjne terminy czy kwoty, lepiej od razu zrezygnować – rzetelny fachowiec nie rzuci w ciemno konkretami, dopóki nie zjawi się na miejscu i nie oceni, ile faktycznie pracy jest do zrobienia. Naszą czujność powinna wzbudzić też możliwość przystąpienia do robót podejrzanie szybko. Dobre firmy remontowe nie narzekają na brak zleceń, trzeba więc na nie (ale też warto!) czekać. W międzyczasie możemy udać się w miejsce, w którym taka firma działa obecnie, aby zorientować się w metodach wykonywania poszczególnych zadań i utrzymywania porządku,  efektach itp.

Warto rozmawiać

Kiedy dysponujemy już tzw. krótką listą kilku ekip, z którymi rozważamy nawiązanie współpracy, koniecznie porozmawiajmy z ich przedstawicielami o konkretach. Uczciwy, solidny fachowiec od razu powie nam, jeśli coś może sprawić kłopot, ale też zaproponuje rozmaite rozwiązania, również w zakresie materiałów i możliwych oszczędności. Po dookreśleniu wszystkich szczegółów – i terminów – spiszmy wszystko w formie umowy. Bez tego nie będziemy mieli podstawy do roszczeń w przypadku opóźnień czy ewentualnych niedoróbek albo wręcz rozpłynięcia się ekipy w powietrzu po odebraniu zaliczki. „Firmy”, które działają na czarno, w związku z nieodprowadzaniem podatków często potrafią świadczyć usługi w niższej cenie, ale jeśli okaże się, że trzeba wykonać po nich kosztowne poprawki, poniesiemy ostatecznie o wiele większe koszty (również w postaci straconego czasu i nerwów), niż zatrudniając fachowców legalnie, na podstawie umowy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.