Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Etapy sprzedaży nieruchomości
Sprzedaż nieruchomości to przedsięwzięcie wymagające czasu i wiedzy, by taka transakcja była satysfakcjonująca dla obu stron. Podstawowym celem dla właściciela nieruchomości jest oczywiście uzyskanie jak najlepszej ceny sprzedaży. Pomóc może w tym firma specjalizująca się w pośrednictwie na rynku nieruchomości. Jak dokładnie przebiega sprzedaż nieruchomości krok po kroku?
Po pierwsze – plan działania
Zanim zaoferujemy sprzedaż nieruchomości, należy opracować strategię, która pozwoli na sfinalizowanie transakcji na optymalnych warunkach co do ceny, czasu czy innych kluczowych dla nas czynników. Nie warto wystawiać oferty bez znajomości aktualnych trendów na rynku nieruchomości, ponieważ może się okazać, że ustalona przez nas cena będzie zaniżona. Opracowanie strategii sprzedaży nieruchomości to czasochłonny proces wymagający zaangażowania i wiedzy, dlatego właściciele chętnie decydują się na współpracę z pośrednikami. Renomowane firmy, takie jak NAI Estate Fellows, których specjalnością jest pośrednictwo sprzedaży nieruchomości, posiadają rozbudowaną bazę kontaktów i mają dostęp do osób zainteresowanych zakupem konkretnych lokali czy obiektów, dzięki czemu mogą szybciej znaleźć potencjalnych klientów. Zanim jednak to nastąpi, pośrednik zapoznaje się z oczekiwaniami właściciela oraz z samą nieruchomością, by jak najlepiej określić grupę docelową i przygotować ofertę.
Po drugie – przygotowanie oferty
Nie istnieje jeden uniwersalny wzór oferty sprzedaży nieruchomości. Aby transakcja przebiegła według założeń właściciela i przyniosła oczekiwaną stopę zwrotu, oferta musi być dostosowana do specyfiki nieruchomości oraz docelowej grupy. Inną strategię przyjmuje się bowiem w przypadku sprzedaży domów czy mieszkań, a inną, gdy chcemy sprzedać biuro, magazyn czy powierzchnię handlową. Dobrze przygotowana propozycja sprzedaży powinna zawierać informacje kluczowe dla potencjalnych klientów zainteresowanych daną inwestycją, czy to osób indywidualnych, czy też firm i instytucji. Chodzi tu zarówno o konstrukcję samej oferty, jak i o sposoby jej promowania oraz prezentacji, dzięki którym osoby poszukujące nieruchomości zainteresują się naszą propozycją.
Po trzecie – negocjacje i umowa
Umiejętne prowadzenie negocjacji to podstawa uzyskania wysokiej stopy zwrotu z transakcji. Na tym etapie reprezentacja doświadczonego pośrednika jest nieoceniona. Specjalista zadba o to, by finalizacja transakcji przebiegła sprawnie i na warunkach korzystnych dla sprzedającego, mając przy tym na uwadze bezpieczeństwo całej procedury, co zostanie poparte odpowiednio skonstruowaną umową. Dopiero po skompletowaniu i podpisaniu wszystkich dokumentów nastąpi ostatni etap sprzedaży, czyli przekazanie nieruchomości.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana