Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto filtrować wodę kranową?

Dlaczego warto filtrować wodę kranową?

Woda to surowiec, bez którego nie ma życia na naszej planecie. Potrzebujemy jej na co dzień – mówi się o tym, że człowiek powinien jej wypijać przynajmniej półtora litra dziennie. Ale kupowanie wody mineralnej w plastikowych butelkach, nawet tych z recyklingu, nie służy zarówno naszemu portfelowi, jak i środowisku naturalnemu. Jest inne rozwiązanie – filtrowanie wody kranowej.

Filtrowanie wynika z potrzeby zmian 

W każdej sekundzie na Ziemi wytwarza się około 20 tysięcy butelek plastikowych. To aż 120 tysięcy na minutę i ponad 1,7 miliona na dobę. Te liczby mogą przerażać, zwłaszcza w kontekście kryzysu klimatycznego, który dotyczy większości regionów na świecie. Nic dziwnego, że przedsiębiorstwa już dziś dążą do minimalizowania szkodliwego wpływu na środowisko i proponują rozwiązania alternatywne.

Z taką inicjatywą wychodzi firma Aquaphor, która dostarcza kompleksowe rozwiązania filtrujące, dzięki którym zwykła „kranówka" nadaje się do picia. Zakup pojedynczego urządzenia lub filtra zwalnia z potrzeby kupowania i – co za tym idzie – wyrzucania do kosza plastikowych butelek po wodzie półlitrowej czy półtoralitrowej.

Warto korzystać z takich rozwiązań, bo korzyści z tego czerpie zarówno konsument, jak i środowisko naturalne. Przefiltrowaną wodę można bez obaw pić, ale także korzystać z niej podczas gotowania, parzenia kawy czy herbaty, ograniczając w ten sposób ryzyko powstawania kamienia wewnątrz kuchennych urządzeń.

Większe oszczędności finansowe i środowiskowe

Zdrowo jest regularnie się nawadniać. Z reguły ma się większą motywację do korzystania z prozdrowotnych rzeczy, substancji i aktywności, gdy są one dostępne pod ręką i nie wymagają wysiłku. Znacznie mniejszym wysiłkiem jest nalanie sobie wody do szklanki bezpośrednio z dzbanka lub z kranu, niż kupowanie, a potem przynoszenie ze sklepu ciężkich baniaków z wodą.

Filtrowana woda to oszczędność. Przeciętna rodzina wypija jej dziennie około 6 litrów (2200 litrów rocznie). Średni koszt zakupu wody wynosi 1 PLN co daje nam kwotę 2200 PLN/rok. Przy większości podkranowych systemów filtracyjnych koszt wyprodukowania wody nie przekracza 10 gr/litr!

Nie można też nie wspomnieć o kosztach środowiskowych, które są zminimalizowane właśnie dzięki domowym systemom filtracji wody. Mniejsza konsumpcja plastiku to szansa, którą należy wykorzystać.

Sprawdzone sposoby filtrowania wody z kranu

Wodę można oczyszczać na różne sposoby. Niektóre firmy opracowały kompatybilne ze sobą systemy filtrowania, które sprawdzają się u większości osób. W zależności od potrzeb, warto wybrać dla siebie konkretne rozwiązanie.

Oto dostępne możliwości:

  • kuchenne filtry podzlewozmywakowe,
  • butelki filtrujące,
  • dzbanki filtrujące,
  • filtry nakranowe i podróżne,
  • systemy odwróconej osmozy serii RO,
  • stacje zmiękczania wody.

Jaki system wybrać? Przed podjęciem decyzji warto poradzić się specjalistów, bo wiele zależy od jej aktualnego stanu. Na przykład do wody z zanieczyszczeniami mechanicznymi i chemicznymi najlepsze będą urządzenia wyposażone w blok węglowy, który poprawi smak i zapach cieczy. Z kolei w przypadku wody twardej kluczowy będzie filtr zmiękczający. Zakup warto także poprzedzić konsultacją z doradcą firmy produkującej profesjonalne systemy do uzdatniania wody.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.