Artykuł sponsorowany

Dlaczego pellet jest paliwem ekologicznym?

Dlaczego pellet jest paliwem ekologicznym?

Pellet drzewny jest coraz chętniej stosowany jako materiał opałowy. Użytkownicy decydują się na wykorzystanie tego surowca do ogrzewania budynków przede wszystkim ze względów ekonomicznych. Nie bez znaczenia jest także fakt, że pellet jest paliwem ekologicznym. Proces jego produkcji nie ma szkodliwego wpływu na środowisko naturalne, a spaliny, które powstają przy jego spalaniu, są znacznie mniej toksyczne niż w przypadku węgla i jego pochodnych.

Pellet jako paliwo ekologiczne

Pellet zdobył uznanie jako ekologiczny materiał opałowy ze względu na swoje bardzo dobre parametry fizykochemiczne, w tym wysoką kaloryczność, która umożliwia uzyskanie dużej ilości energii cieplnej przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Użytkownicy doceniają także łatwość obsługi kotłów na pellet oraz możliwość zachowania czystości wokół urządzenia grzewczego. Według pracownika firmy COMERC z Poznania, wiele osób wybiera pellet mając na uwadze troskę o środowisko naturalne. Biopaliwa są ekologiczne w produkcji, a generowane spaliny zawierają znacznie mniej szkodliwych związków. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, w której samorządy terytorialne dążą do ograniczenia emisji szkodliwych spalin, nakładając na użytkowników pieców i kotłów różnego typu restrykcje. Opalając dom pelletem, nie tylko dbasz o środowisko naturalne, ale również nie narazisz się na mandat. Nie będziesz również zmuszony do nagłej zmiany systemu grzewczego, którą przepisy mogą wymóc na użytkownikach kotłów węglowych. Ekologiczność pelletu wynika przede wszystkim z rodzaju surowca, który jest wykorzystywany do jego produkcji. To biopaliwo występuje w formie granulatu uzyskiwanego z biomasy. W jej skład wchodzą odpady drzewne lub produkty uboczne gospodarki leśnej czy też rolnej. Do ogrzewania budynków stosuje się przede wszystkim pellet drzewny ze względu na jego wysoka kaloryczność.

Proces powstawania pelletu

Ekologiczne paliwo w postaci pelletu jest wytwarzane na specjalnie do tego przystosowanych liniach produkcyjnych. Proces jest zaawansowany technologicznie i w dużym stopniu zautomatyzowany. Linie do produkcji pelletu są projektowane i budowane przez specjalistyczne firmy oraz składają się z wielu współpracujących ze sobą urządzeń. Aby móc produkować pellet, niezbędne są między innymi silosy do przechowywania surowca i produktu końcowego, urządzenia rozdrabniające materiał takie jak młyny bijakowe, urządzenia do oczyszczania biomasy – separatory pneumatyczne i magnetyczne, ale przede wszystkim suszarnie służące do suszenia surowca oraz granulatory, które formują przygotowaną wcześniej biomasę w granulat nazywany pelletem. W dość dużym uproszczeniu można wskazać następujące etapy produkcji pelletu:

  • wstępne rozdrobnienie surowca,

  • oczyszczanie surowca z różnego rodzaju zanieczyszczeń, takich jak kamienie, żwir, ziemia czy kawałki metalu,

  • ujednolicanie frakcji,

  • suszenie materiału wejściowego do momentu aż suszony materiał osiągnie wilgotność nie wyższą niż 8–10%,

  • ponowne oczyszczanie odpowiednio wysuszonej biomasy,

  • stabilizacja wilgotności surowca i dozowanie lepiszcza,

  • granulowanie uprzednio odpowiednio przygotowanej biomasy na pellet,

  • oczyszczanie i chłodzenie pelletu

  • pakowanie gotowego produktu w worki od 10 do 50 kg lub w tzw. BIG-BAGI.

   

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.