Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Charakterystyka garażowych bram uchylnych
Brama uchylna jest najbardziej typową bramą garażową, chętnie montowaną w wielu garażach, albowiem ma ona stosunkowo prostą konstrukcję, a więc jest niezawodna, bardzo prosta w obsłudze i stosunkowo tania. Mimo że konstrukcja jest nieskomplikowana, to bramy tego typu są bardzo mocne i wytrzymałe, ponieważ wykonuje się je z profilowanej blachy trapezowej i stalowych profili.
Konstrukcja bram uchylnych
Standardowy zestaw elementów tworzących konstrukcję uchylnej bramy garażowej obejmuje:- uchylne skrzydło wykonane z blachy trapezowej stalowej ocynkowanej ogniowo i powlekanej poliestrem, o różnej wysokości przetłoczeń oraz z ramy wykonanej z ocynkowanych profili stalowych otwartych, a dla bardzo dużych bram z profili zamkniętych
- poziome szyny jezdne zaopatrzone w gumowe odbojniki,
- zamek o konstrukcji zgodnej z zamówieniem klienta, najczęściej jednak typowy z dwupunktowym ryglowaniem oraz z klamką zewnętrzną i wewnętrzną,
- ościeżnicę stalową wykonaną z odpowiednich profili z wąsami umożliwiającymi jej kotwienie; ościeżnice mogą być wykonane w dwóch wariantach: do zamontowania w świetle otworu lub do zamontowania za otworem garażu,
- linkę do ręcznej obsługi bramy,
- sprężyny równoważące ciężar skrzydła bramy, indywidualnie dobierane i dopasowywane, tak że skrzydło uchyla się swobodnie i bez wysiłku; całość jest tak wyważona, że skrzydło nie opada nawet wtedy, gdy jest tylko częściowo uchylone; sprężyny są umieszczone w specjalnych tulejach, które zabezpieczają nasze palce przed przykleszczeniem lub skaleczeniem,
- łożyskowane rolki i ślizgi boczne.
Ponieważ bramę uchylną można napędzać elektrycznie, więc jest ona konstrukcyjnie przystosowana do zainstalowania silnika elektrycznego i wszystkich niezbędnych elementów tworzących taki mechaniczno-elektryczny napęd. Na osobne zamówienie, skrzydło takiej bramy może zostać również docieplone odpowiednią warstwą izolacyjną – mówi nam przedstawiciel firmy Wesa ze Szczecina.
Rodzaje skrzydła bramy i kolorystyka
Skrzydła bramy mogą być wykonywane w różnych wariantach. Tak więc przetłoczenia blachy mogą być wysokie lub niskie, mogą też być ustawione pionowo albo poziomo lub też w jodełkę; skrzydło może mieć na swoim środku pas pionowy lub poziomy, może być perforowane u góry lub na dole albo u góry i na dole równocześnie. Wybór takiego czy innego wariantu należy do klienta. Uchylne bramy garażowe produkowane są standardowo w następujących kolorach: szary, grafitowy, brązowy, ciemnobrązowy, srebrny, biały, antracytu oraz w kolorach drewnopodobnych: dębu lub orzecha.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana