Artykuł sponsorowany

Techniki uszlachetniania druku

Techniki uszlachetniania druku
Współczesny druk pozwala pokrywać dowolnymi wzorami praktycznie każdą powierzchnię, niezależnie od jej rozmiaru, miejsca ekspozycji i przeznaczenia. W dobie niesamowicie łatwego i taniego dostępu do druku w wysokiej jakości i pełni kolorów firmy prześcigają się w tym, aby ich opakowania i materiały zaskakiwały oraz przyciągały wzrok. Służą temu uszlachetnienia druku. Po co wykonuje się uszlachetnianie druku? Druk oddaje ogromne zasługi reklamie, bo pozwala tworzyć silne przekazy. Kolory, atrakcyjne wizerunki osób i produktów, hasła reklamowe – to wszystko musi być drukowane, aby mogła istnieć reklama outdoorowa. Zarówno ogromne billboardy, jak i małe wizytówki muszą się wyróżnić spośród tysięcy innych. Zwykły druk już nie wystarcza, od kiedy wszyscy go używają. Stąd wzięła się potrzeba uszlachetnień. Uszlachetnienia druku nie tylko podnoszą atrakcyjność danego materiału drukowanego – mówi specjalista z Pracowni Sitodruku Tomex.
Pozwalają też wydobyć z projektu to, co jest w nim kluczowe, podkreślić i wzmocnić najważniejszy element. Temu służy np. wybiórcze lakierowanie UV. Elementy projektu poddane temu zabiegowi nie tylko błyszczą, kontrastując z matowym tłem, ale też są przyjemnie gładkie w dotyku. Zwracamy na siebie uwagę nie tylko stroną wizualną.
Rodzaje uszlachetnień druku Wyżej wymienione wybiórcze lakierowanie UV nie jest jedynym sposobem na to, aby wzbogacić materiały reklamowe, opakowania czy jakiekolwiek inne wydruki. Jakie jeszcze uszlachetnienia druku możemy spotkać? Oprócz lakierowania wybiórczego możliwe jest także pełne lakierowanie UV. Polega ono na pokryciu powierzchni wydruku cienką warstwą lakieru, który nadaje połysk i nabłyszcza, a jednocześnie pozbawia podłoże chropowatości typowej np. dla papieru. Odbijająca światło powierzchnia zdecydowanie lepiej przyciąga wzrok, co przekłada się na mocniejszy efekt marketingowy. Lakierowanie częściowe pozwala wyróżnić dany element, np. logo, spośród innych obecnych w projekcie, a także urozmaica całość. Kolejnym uszlachetnieniem jest foliowanie. Pokrywanie wydrukowanego materiału folią szczególnie zaleca się w przypadku wizytówek – nie tylko nabierają one ciekawszego wyglądu, ale też wolniej się zużywają. Folia stanowi ozdobę, a jednocześnie zabezpieczenie, co w przypadku skondensowanej i kluczowej treści na wizytówce jest szczególnie ważne. Można pokryć materiały warstwą folii błyszczącej lub matowej. Ciekawą propozycją, szczególnie dla osób, które chcą nadać wydrukom elegancji, są tłoczenia. Można je wykonywać: na zimno, na gorąco, laserowo, metodą hot print. Do tłoczeń zaliczają się też złocenia, które dodają całości prawdziwej szlachetności i są odpowiednie do druków stylizowanych na dawne.   ex w Bielsku-Białej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.