Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Znaczenie odpowiedniego szyldu sklepu w marketingu
Daj się znaleźć
Współczesny klient ma do wyboru masę sklepów wokół, więc aby zechciał zajrzeć akurat do naszego, musi nas najpierw znaleźć. Do tego potrzebny jest dobrze zaprojektowany i wykonany szyld reklamowy. Powinien być spójny z designem naszego sklepu lub innej działalności i wskazywać, jaką branżą się zajmujemy. Widząc rożek z gałkami lodu na szyldzie, klient nie pomyśli, że ma do czynienia ze sklepem z lodówkami. Pomyśli, że może zajrzeć do środka i skosztować idealnej na upalne dni słodyczy. Szyld powinien być klarowny i estetyczny, a jego przekaz powinien być prosty. Migające światła neonów wcale nie zachęcą przechodnia, by zajrzał do sklepu z butami. Wręcz przeciwnie, nadmiar impulsów może go skutecznie zniechęcić - mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej z Wrocławia. Szyld powinien dodatkowo współgrać z okolicą i charakterem budynku. Krzykliwa reklama w jaskrawym kolorze na starej kamienicy to nie jest dobry pomysł. Błyszczące napisy zabawną czcionką na starym mieście, czy napisy w gotyckim stylu na nowoczesnym budynku nie zachęcą klienta.
Ułatwiaj zakupy
Zewnętrzny szyld reklamowy to element, który zachęca klienta, by nas odwiedził. Załóżmy, że prowadzimy duży sklep odzieżowy, w którym wybór jest wręcz powalający. Nie każdy lubi spacerować między półeczkami i oglądać nawet ten asortyment, którego w życiu by nie kupił. Warto więc ułatwić klientom zakupy i oznaczyć poszczególne działy. Za pomocą tabliczek informacyjnych oznaczmy dział z ubraniami damskimi, męskimi i dziecięcymi. Podzielmy je na poszczególne kategorie, na przykład oznaczmy w dziale damskim spodnie, sukienki, swetry, bluzki i dodatki. Tabliczki powinny być umieszczone w taki sposób, by były dla klienta widoczne z daleka. Wskażmy, w którym miejscu znajdują się kasy, a w którym przymierzalnie. To ważny komunikat zwłaszcza dla klienta, dla którego zakupy są po prostu koniecznością i chce jak najszybciej załatwić swoje sprawy. Wszyscy przedsiębiorcy dobrze znają powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Inwestujemy w marketing internetowy, czy broszury reklamowe, a zapominamy, że ważna jest też reklama wizualna w samej firmie.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana