Artykuł sponsorowany

Zastosowanie animacji w celach promocyjnych

Zastosowanie animacji w celach promocyjnych

Reklama i szeroko rozumiany marketing w ostatnich latach diametralnie się zmieniają. Dostępność nowoczesnych technologii, rozwój nowych technik promocyjnych, a także zmieniające się oczekiwania konsumentów wymuszają stosowanie nowoczesnych metod. Jedną z bardzo ciekawych opcji jest zastosowanie animacji komputerowych w celach marketingowych. Na czym dokładnie to polega?

Czym jest animacja reklamowa?

Animacja reklamowa to nic innego jak kompilacja obrazów komputerowych, które złożone w jedną całość tworzą ruchomy filmik. Obecnie spora część reklam stosuje tego typu zabiegi w celu przyciągnięcia uwagi klienta. Jest to bardzo skuteczna metoda, która cieszy się popularnością nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Każda animacja może być spersonalizowana według oczekiwań zamawiającego. Możliwości jest wiele, a zrealizować można praktycznie każdy pomysł.

Dlaczego animacja przyciąga uwagę odbiorców?

Specjalista z firmy Studio Filmowe IMPERIA FILM zauważa:

Reklamy mają jedną, bardzo ważną funkcję. Jest nią przyciągnięcie uwagi konsumenta oraz przekonanie go do dokonania zakupu. Standardowe formy reklam nie robią jednak na odbiorcach większego wrażenia. Zdarza się, że bywają zwyczajnie nudne, a jeden schemat pojawia się w kilku następujących po sobie ujęciach. Inaczej jest z animacją – dodaje.

Chociaż tak naprawdę animacja reklamowa dopiero zaczyna wchodzić na rynek marketingowy, to już można zauważyć, że jej obecność zdecydowanie przyciąga uwagę odbiorcy. Dlaczego? Ponieważ jest czymś, czego do tego pory brakowało, wypełnia ona pewną lukę. Klienci chcą być zaskakiwani nowymi pomysłami. Zdarza się coraz częściej, że akcje promocyjne pełnią także funkcję rozrywkową. Tak, chociażby jest w telewizji, kiedy reklamy emitowane są między kolejnymi partiami filmu i muszą zaciekawić czymś odbiorcę, sprawić, że nie będzie się nudził.

Animacja w akcjach promocyjnych – dla dorosłych czy dla dzieci?

Animacje reklamowe przyciągają uwagę nie tylko osób dorosłych, ale przede wszystkim dzieci. Tego typu zabiegi doskonale sprawdzą się więc w promowaniu:

  • zabawek,
  • akcesoriów szkolnych,
  • odzieży,
  • artykułów spożywczych: napojów, słodyczy, przekąsek.

Wzrost obecności animacji w akcjach promocyjnych, zwłaszcza w telewizji, można zauważyć w okresie Bożego Narodzenia. Tego typu reklamy pojawiają się także przed Dniem Dziecka. Nic nie jest tak przekonujące dla rodziców, jak zdeterminowane dziecko, które chce otrzymać konkretny prezent. Są to pewne mechanizmy wykorzystywane przez marketingowców, które od lat się sprawdzają, chociaż podane są odbiorcom w nowej odsłonie.

Zastosowanie animacji w celach promocyjnych tak naprawdę dopiero raczkuje i znajduje się we wstępnej fazie. Nie wiadomo jednak, czy za kilka lat nie będzie to główny pomysł na przekaz. Wszystko zmienia się bardzo dynamicznie, więc istnieje taka możliwość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.