Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zastosowanie animacji w celach promocyjnych
Reklama i szeroko rozumiany marketing w ostatnich latach diametralnie się zmieniają. Dostępność nowoczesnych technologii, rozwój nowych technik promocyjnych, a także zmieniające się oczekiwania konsumentów wymuszają stosowanie nowoczesnych metod. Jedną z bardzo ciekawych opcji jest zastosowanie animacji komputerowych w celach marketingowych. Na czym dokładnie to polega?
Czym jest animacja reklamowa?
Animacja reklamowa to nic innego jak kompilacja obrazów komputerowych, które złożone w jedną całość tworzą ruchomy filmik. Obecnie spora część reklam stosuje tego typu zabiegi w celu przyciągnięcia uwagi klienta. Jest to bardzo skuteczna metoda, która cieszy się popularnością nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Każda animacja może być spersonalizowana według oczekiwań zamawiającego. Możliwości jest wiele, a zrealizować można praktycznie każdy pomysł.
Dlaczego animacja przyciąga uwagę odbiorców?
Specjalista z firmy Studio Filmowe IMPERIA FILM zauważa:
Reklamy mają jedną, bardzo ważną funkcję. Jest nią przyciągnięcie uwagi konsumenta oraz przekonanie go do dokonania zakupu. Standardowe formy reklam nie robią jednak na odbiorcach większego wrażenia. Zdarza się, że bywają zwyczajnie nudne, a jeden schemat pojawia się w kilku następujących po sobie ujęciach. Inaczej jest z animacją – dodaje.
Chociaż tak naprawdę animacja reklamowa dopiero zaczyna wchodzić na rynek marketingowy, to już można zauważyć, że jej obecność zdecydowanie przyciąga uwagę odbiorcy. Dlaczego? Ponieważ jest czymś, czego do tego pory brakowało, wypełnia ona pewną lukę. Klienci chcą być zaskakiwani nowymi pomysłami. Zdarza się coraz częściej, że akcje promocyjne pełnią także funkcję rozrywkową. Tak, chociażby jest w telewizji, kiedy reklamy emitowane są między kolejnymi partiami filmu i muszą zaciekawić czymś odbiorcę, sprawić, że nie będzie się nudził.
Animacja w akcjach promocyjnych – dla dorosłych czy dla dzieci?
Animacje reklamowe przyciągają uwagę nie tylko osób dorosłych, ale przede wszystkim dzieci. Tego typu zabiegi doskonale sprawdzą się więc w promowaniu:
- zabawek,
- akcesoriów szkolnych,
- odzieży,
- artykułów spożywczych: napojów, słodyczy, przekąsek.
Wzrost obecności animacji w akcjach promocyjnych, zwłaszcza w telewizji, można zauważyć w okresie Bożego Narodzenia. Tego typu reklamy pojawiają się także przed Dniem Dziecka. Nic nie jest tak przekonujące dla rodziców, jak zdeterminowane dziecko, które chce otrzymać konkretny prezent. Są to pewne mechanizmy wykorzystywane przez marketingowców, które od lat się sprawdzają, chociaż podane są odbiorcom w nowej odsłonie.
Zastosowanie animacji w celach promocyjnych tak naprawdę dopiero raczkuje i znajduje się we wstępnej fazie. Nie wiadomo jednak, czy za kilka lat nie będzie to główny pomysł na przekaz. Wszystko zmienia się bardzo dynamicznie, więc istnieje taka możliwość.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana