Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Uszczelniacze stosowane w przemyśle lotniczym
Jakie zadanie mają uszczelniacze w lotnictwie?
Szeroka gama materiałów stosowanych do uszczelniania elementów i instalacji w statkach powietrznych przeznaczona jest do użytku w trudnych warunkach i obejmuje przede wszystkim szczeliwa i kleje oraz związki zalewowe i kapsułkujące. Zadaniem uszczelniaczy używanych w lotnictwie jest zabezpieczenie powierzchni w celu zapobiegania wyciekom gazu lub cieczy. Wiele informacji dotyczących profesjonalnych uszczelniaczy znajdziecie na stronie internetowej dystrybutora produktów dla lotnictwa Advance-Naft z Ostrowca Świętokrzyskiego. Uszczelniacze stosuje się w bardzo wielu miejscach i instalacjach samolotów oraz śmigłowców. Preparaty te doskonale uszczelniają niskociśnieniowe zbiorniki paliwa lotniczego, pachwiny i newralgiczne miejsca kadłuba. Niektóre uszczelniacze przystosowane są do uszczelniania połączeń w silnikach turbinowych i mogą pracować w temperaturach od około -50°C do 250°C. Większość preparatów odporna jest na spaliny z silników tłokowych i turbinowych, wodę, glikol, metanol, oleje smarowe z ropy naftowej i syntetyczne, benzyny, płyny naftowe itp.Specjalistyczne uszczelniacze uniwersalnego zastosowania
Na szczególną uwagę zasługuje uszczelniacz ogólnego przeznaczenia PPG PR-1782 Klasa B. Jest on cenionym i chętnie używanym uszczelniaczem w branży lotniczej. Zachowuje swoje własności w zakresie temperatur roboczych od -54°C do 121°C. Przeznaczony jest do uszczelniania pachwin i innych powierzchni kadłuba samolotu, a także do uszczelniania zbiorników paliwa lotniczego. Zapewnia aż 30% oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi uszczelniaczami, a utwardzone szczeliwo zachowuje doskonałe właściwości elastomerowe nawet po dłuższej ekspozycji na paliwo lotnicze, również do silników odrzutowych, jak i gaz lotniczy. PR-1782 jest szczeliwem dwuskładnikowym, łatwym w aplikacji za pomocą pistoletu lub szpatułki. Utwardza się w temperaturze pokojowej, tworząc sprężyste szczeliwo o doskonałej przyczepności do typowych podłoży samolotów. Innymi uszczelniaczami, które znajdują zastosowanie w samolotach i śmigłowcach, są uniwersalne jednoskładnikowe uszczelniacze silikonowe, takie jak Dowsil 732.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana