Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Tworzenie nowej firmy – o czym warto pamiętać?

Krok pierwszy – pomysł
Każdy dobry biznes zaczyna się od dobrego pomysłu. Pod pojęciem „pomysł” nie należy jednak rozumieć jedynie wybitnie oryginalnych, niepowtarzalnych idei – zdarza się, że ktoś otwiera firmę świadczącą usługi niedostępne nigdzie indziej na rynku i ponosi porażkę, gdyż po prostu nikt nie jest takimi świadczeniami zainteresowany. Powinniśmy jednak wiedzieć, czym chcemy się zajmować, mieć dość dokładnie określone cele – pozwoli nam to po pierwsze ocenić opłacalność przedsięwzięcia, a po drugie planować długofalowo kolejne działania. Warto pamiętać, że rynek żyje i czasem musimy dostosować swoją działalność do aktualnych trendów.Krok drugi – finanse
Założenie własnej firmy w dużej części przypadków wymaga pewnych inwestycji, a tym samym – środków pieniężnych. Możemy polegać na własnych oszczędnościach, jednak czasem wydatki związane z rozpoczęciem działalności przekraczają nasze możliwości finansowe. W takich chwilach warto rozejrzeć się za możliwościami dofinansowania. Jest kilka źródeł, z których możemy skorzystać – fundusze venture capital, fundusze zalążkowe, dotacje unijne lub dotacje z powiatowych Urzędów Pracy. Jednym z warunków uzyskania takiego dofinansowania jest posiadanie dobrze opracowanego biznesplanu.Krok trzeci – rejestracja działalności
Aby móc zgodnie z prawem funkcjonować na rynku, powinniśmy zarejestrować naszą działalność. Pierwszym etapem jest wypełnienie formularza CEIDG-1 – zawiera on wniosek o wpisanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, wniosek o przyznanie numerów NIP i REGON oraz zgłoszenie do ZUS. Po wypełnieniu formularza udajemy się z nim do urzędu miasta lub gminy i tam rejestrujemy naszą działalność. W terminie 7 dni od rozpoczęcia działalności powinniśmy zgłosić się do właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Prowadzenie firmy niesie za sobą wiele plusów, ale również wielkie zobowiązania. Z jednej strony stajemy się niezależni, sami decydujemy o tym, co robimy i ile czasu poświęcamy pracy – z drugiej jednak praca na własną rękę może być przyczyną dużego stresu (głównie ze względów finansowych) i wymaga dużej odpowiedzialności za każdy aspekt naszej działalności – w tym np. rozliczeń podatkowych. Na szczęście małe i średnie przedsiębiorstwa mogą w tym względzie liczyć na pomoc profesjonalnych biur rachunkowych, takich jak Kancelaria Finansowo-Księgowa Saldo. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana