Artykuł sponsorowany

Samochód hybrydowy do jazdy po mieście – dlaczego sie opłaca?

Samochód hybrydowy do jazdy po mieście – dlaczego sie opłaca?
Podróżowanie samochodem staje się coraz droższe, zwłaszcza po dużych miastach, w których często pokonanie stosunkowo niewielkich odległości oznacza godziny spędzane w korkach. Niestety, ceny paliw nie są adekwatne do zarobków, co sprawia, że na samochód wydajemy znaczną część własnego budżetu. Jednym z pomysłów na rozwiązanie tego problemu: są samochody hybrydowe. Co to takiego i dlaczego opłaca się jazda tego typu pojazdami?

Co to jest hybryda?

Różnice w zużyciu paliwa odgrywają dużą rolę dla użytkowników, którzy dużo podróżują po mieście, kiedy spalanie jest większe niż podczas swobodnej jazdy po autostradzie. Eksploatacja miejska wymaga ciągłego przyspieszania i hamowania oraz stania w korku – wtedy następuje bezpowrotna utrata energii, która ulatuje w postaci ciepła. Wyjątkiem od reguły są samochody hybrydowe, które spalają mniej paliwa w mieście niż w trasie. Przykładem mogą być znane już modele Toyoty, która jest liderem na rynku hybryd. Napęd hybrydowy Toyoty składa się z trzech urządzeń, które są ze sobą połączone:
  • silnika benzynowego,
  • silnika elektrycznego,
  • akumulatora hybrydowego.
Współpraca między nimi jest związana ze zoptymalizowanym przepływem energii. Silnik elektryczny odzyskuje energię z hamowania, a podczas jazdy przekazuje jej nadwyżki do akumulatora hybrydowego, aby ją wykorzystać w sytuacji, kiedy stoimy w korku, ruszamy lub jedziemy z niewielką prędkością. Zużycie paliwa jest dzięki temu ograniczone do minimum.

Zalety korzystania z samochodów hybrydowych

Jeżeli chcesz zaoszczędzić na eksploatacji samochodu, być może czas na przesiadkę do hybrydowej Toyoty, która posiada wiele praktycznych zalet, wśród których są:
  • niskie zużycie paliwa,
  • bogate wyposażenie,
  • automatyczna skrzynia biegów,
  • 10-lenia gwarancja na akumulator hybrydowy,
  • cisza, spokój i komfort w czasie jazdy,
  • bezawaryjność potwierdzona dziesiątkami wyróżnień na całym świecie,
  • niskie koszty eksploatacji,
  • elektryczna klimatyzacja,
  • prosta obsługa.
W 2017 roku Toyota ma na koncie już ponad 9 mln sprzedanych modeli hybrydowych. Kierowcy coraz większą wagę przywiązują do ekonomicznej oraz ekologicznej jazdy, dlatego chętnie inwestują w hybrydy, które przynoszą znaczne oszczędności podczas regularnej jazdy po mieście – podsumowuje właściciel Toyota Centrum Wrocław – jedynego autoryzowanego salonu i serwisu samochodowego Toyoty we Wrocławiu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.