Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rodzaje opon przemysłowych

Opony diagonalne
Opony diagonalne to jeden z dwóch rodzajów opon stosowanych w pojazdach budowlanych. W oponach diagonalnych nici kordu krzyżują się one ze sobą, zazwyczaj pod kątem od 20 do 40 stopni do płaszczyzny symetrii opony. Tworzą one osłonę czoła i boku opony, wykonywane są z takich tworzyw sztucznych, głównie nylonu. Pozostałe elementy opony diagonalne są takie same jak w oponach radialnych – pod warstwą kordu znajduje się usztywnienie, nadające mu odpowiedni kształt, zaś jego linki zaplecione są na tak zwanej drutówce, biegnącej wzdłuż wewnętrzne krawędzi opony. Nad kordem znajduje się warstwa bieżnika. Gruba warstwa kordu na całym przekroju opon diagonalnych sprawia, że są one zdecydowanie sztywniejsze od opon radialnych. To z kolei niesie za sobą zarówno pewne plusy, jak i minusy. Do plusów zaliczyć należy bardzo wysoką wytrzymałość czoła i ścianki bocznej opony na uszkodzenia mechaniczne i większą stabilność opony przy maksymalnych obciążeniach, szczególnie przy maszynach do obsługi terminali. Wśród minusów opony diagonalnej w stosunku do opony radialnej wymieniamy zwiększone zużycie paliwa, niemożność rozwijania wyższych prędkości, jak w przypadku opon radialnych ze względu na ryzyko separacji i przegrzania oraz gorszą amortyzację nierówności nawierzchni. Wszystkie te właściwości opon diagonalnych sprawiają, że są one przeznaczone przede wszystkim do pojazdów roboczych, terenowych i budowlanych, które przez większość czasu poruszają się po zamkniętym terenie zakładów przemysłowych. Dystrybutorem wysokiej jakości opon diagonalnych marki Magna jest firma Magna Tyres Poland.Opony radialne
Bardziej zaawansowaną technologię budowy, a co za tym idzie i znacznie szersze zastosowanie, mają całostalowe opony radialne. Swoją konstrukcją i jakością znacznie różnią się od opon diagonalnych. Podstawą budowy opony radialnej są stalowe linki stanowiące kord opony, przechodzące się od jednej do drugiej stopki. Dodatkowo czoło opony wzmacniane jest kilkoma warstwami opasania stalowego. Dzięki temu czoło i bok opony są od siebie niezależne. Opona radialna dzięki swej budowie redukuje zakłócenia kontaktu opony z powierzchnią, ogranicza drgania z podłoża, a także nagrzewanie opony. Dzięki tym cechą opony radialne potrafią zapewnić lepsza przyczepność, większą żywotność, wyższy komfort kierowcy, a także lepsze sterowania. Za sprawą mniejszego oporu toczenia właściciel zaoszczędzi na mniejszym zużyciu paliwa. Opony radialne coraz częściej stosowane są przez właścicieli maszyn budowlanych.Zasady odpowiedniego doboru opon
Jak tłumaczy nasz rozmówca z firmy Magna Tyres Poland, która zajmuje się produkcją i sprzedażą najwyższej jakości opon przemysłowych: Podczas wyboru opon do konkretnej maszyny musimy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Przede wszystkim na to, w jakich warunkach będą musiały pracować, bo od tego będzie zależało to, na jakiej klasy opony się zdecydujemy. W większości przypadków najlepszym wyborem będą opony radialne, jednak wciąż wielu właścicieli firm, licząc na oszczędności, nie zwraca uwagi na konkretne cechy danych opon i bez względu na rodzaj maszyny budowalnej czy rolniczej, kupuje nieco tańsze opony diagonalne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana