Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rodzaje bram garażowych
Bramy segmentowe
To najpopularniejszy rodzaj bram garażowych. Zgodnie ze swą nazwą składają się z poziomych, połączonych ze sobą segmentów. Połączenia są ruchome, dzięki czemu podczas podnoszenia bramy kolejny segmenty wsuwają się w poziomą prowadnicę zamontowaną pod sufitem garażu.Takie rozwiązanie sprawia, że podczas otwierania brama nie wychodzi poza zarys frontu garażu. Dzięki temu brama segmentowa może być stosowana w praktycznie każdym garażu, nawet tym znajdującym się przed krótkim podjazdem lub bezpośrednio przy chodniku lub ulicy. Samochód możemy postawić tuż przed wjazdem do garażu, bez ryzyka, że podnosząca się brama o niego zawadzi – wyjaśnia przedstawiciel firmy Rapi, dystrybutora bram marki Normstahl, Hormann, Novoferm i Wiśniowski.
Bramy boczne
Zasada działania tych bram jest bardzo podobna do bram segmentowych. Różnica tkwi w tym, że segmenty bramy są połączone ze sobą pionowo, a podczas otwierania brama przesuwa się na bok – segmenty stopniowo wchodzą w prowadnicę zamontowaną wzdłuż jednej ze ścian. W jakich garażach takie rozwiązanie znajdzie zastosowanie? Przede wszystkim tam, gdzie niemożliwe jest zamontowanie bramy otwierane do góry, np. przez pochyłość dachu bądź obecność innych instalacji. Zaletą bramy tego typu jest fakt, że wystarczy ją lekko otworzyć, by móc przez nią przejść.Bramy rolowane
To kolejny typ bramy, którego zasada działania jest podobna do wariantu segmentowego. Różnicę stanowi fakt, że elementy, z których wykonuje się bramę są bardzo wąskie – mają szerokość zaledwie kilku centymetrów, dlatego potrzeba co najmniej kilkudziesięciu takich elementów, żeby stworzyć pełnowymiarową bramę. Takie rozwiązanie pozwala na nawijanie bramy na specjalną rolkę, umieszczaną nad drzwiami garażowymi. Bramy rolowane znajdują zastosowanie tam, gdzie nie ma możliwości zainstalowania prowadnic do bramy segmentowej.Bramy uchylne
Wykonywane są z jednego, sztywnego elementu, uchylającego ku górze – z tego powodu nazywa się je również bramami płytowymi. Podczas podnoszenia, brama wychodzi poza linię frontowej ściany garażu – z tego powodu nie nadają się do montażu w garażach znajdujących się na krótkich podjazdach, ponieważ otwierają się mogą zawadzić o stojący przed nimi samochód, prowadząc do jego uszkodzenia. Ich dużą zaletą jest z drugiej strony bardzo wysoka wytrzymałość.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana