Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Przepisy klasyfikacji łodzi motorowych

Definicja jachtu motorowego
Trzeba wiedzieć, że „motorówka” to pojęcie bardzo szerokie i nieprecyzyjne. Z racji swojej potoczności nie nadaje się do prawnego opisu. „Jacht motorowy” to poprawne pojęcie i takim też będziemy operować w tym artykule. Czym zatem jest jacht motorowy? Jest to jednostka pływająca, której główny napęd to silnik mechaniczny. Mamy wiele typów jachtów motorowych oraz kilka kryteriów podziału na te typy. Jako jedno z kryteriów przyjmuje się sposób utrzymywania na wodzie podczas ruchu. Pod tym względem wyróżniamy jachty wypornościowe oraz ślizgowe – taki podział podaje w „Podręczniku sternika i starszego sternika” Franciszek Haber. Możemy też dzielić jachty motorowe z uwagi na akwen, po którym się poruszają. Tutaj wyróżnimy jachty: śródlądowe, przybrzeżne, morskie i oceaniczne.Klasyfikacja łodzi motorowych w prawie UE
Jachty motorowe dzielą się także na kategorie projektowe. Te łodzie, które są sprzedawane w Unii Europejskiej, muszą spełniać normy zawarte w w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 marca 2003 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie zasadniczych wymagań dla rekreacyjnych jednostek pływających i zaliczać się do jednej z wymienionych niżej grup. Kategoria A, czyli oceaniczna, obejmuje jednostki zaprojektowane do dalekich rejsów i pracy przy wietrze powyżej 8 stopni w skali Beauforta oraz fali o wysokości przekraczającej 4 m. Kategoria B, czyli pełnomorska, obejmuje jednostki stworzone z myślą o rejsach pełnomorskich przy wietrze do 8 stopni w skali Beauforta i fali o wysokości do 4 m. Kategoria C obejmuje jednostki zdolne do rejsów po wodach przybrzeżnych, dużych zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach, przy wietrze do 6 stopni w skali Beauforta i fali do 2 m. Kategoria D obejmuje jachty motorowe na wody osłonięte, czyli takie, które służą do rejsów na małych jeziorach, rzekach i kanałach, przy wietrze do 4 stopni w skali Beauforta i fali 0,5 m. Różnego typu łodzie motorowe można dostać na www.taurus.gda.pl. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana