Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Ponowny montaż DPF - kiedy to ma sens?
DPF a polskie przepisy
Polskie prawo nie reguluje jednoznacznie, czy usuwanie DPF jest nielegalne. Niezgodne z przepisami jest jednak poruszanie się po drogach publicznych pojazdem, który fabrycznie powinien mieć filtr, ale go nie ma. Pojazd bez DPF może nie przejść badania technicznego. W praktyce jest to jednak właściwie niemożliwe – stacje kontroli pojazdów nie dysponują odpowiednimi urządzeniami, które pozwalałyby sprawdzić, czy pojazd ma filtr DPF, czy został on z niego usunięty. Dymomierze występujące na stacjach kontroli pojazdów są zazwyczaj w stanie zmierzyć jedynie optyczny poziom zadymienia. Normy emisji są z kolei na tyle szerokie, że wiele współczesnych pojazdów z wyciętym DPF jest w stanie je spełnić. Co więcej, wiele pojazdów ma ogranicznik prędkości obrotowej na biegu jałowym. Uniemożliwia to osiągnięcie odpowiednio wysokich obrotów silnika podczas badania, a jest to konieczne do poprawnego przeprowadzenia pomiaru zadymienia. Również policja podczas rutynowej kontroli nie jest w stanie sprawdzić, czy pojazd ma filtr cząstek stałych – patrole nie dysponują odpowiednimi urządzeniami.Kiedy warto zdecydować się na ponowny montaż DPF?
Niezależnie od tego, czy wykrycie braku DPF jest możliwe czy nie, zawsze możesz zdecydować się na ponowny montaż filtra. Kiedy warto to zrobić? Na pewno po regeneracji, ale nie tylko. Nad ponownym montażem filtra DPF warto zastanowić się w sytuacji, gdy kupiłeś maszynę lub pojazd, z którego został on wcześniej usunięty. Może się zdarzyć, że cena używanej maszyny lub pojazdu bez DPF będzie na tyle atrakcyjna, że zakup będzie opłacalny nawet wtedy, jeśli będziesz chciał zamontować DPF. Ponowny montaż DPF powinien być przeprowadzony przez specjalistę dysponującego specjalistycznym sprzętem, na przykład z firmy ADF Serwis. Niezbędny jest bowiem nie tylko montaż samego filtra (jeśli został on fizycznie usunięty), ale także zmiana oprogramowania. Ponowny montaż DPF warto rozważyć także wtedy, gdy będziesz wyjeżdżać maszyną lub pojazdem za naszą zachodnią granicę. W niektórych państwach Europy Zachodniej, na przykład w Niemczech i Austrii, kontrole policyjne są często znacznie bardziej szczegółowe, a mundurowi dysponują odpowiednimi urządzeniami do pomiaru emisji spalin. Mandat za brak filtra DPF może być bardzo dotkliwy dla portfela.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana